Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Oli

Diskussion i 'Goodguys & Badguys' startad av Oli, 11 augusti 2015.

1. Oli
    Trådstartare

Oli Präst

Tja!

Skriv gärna en rad eller två här om du gjort affärer med mig. :)

/oli

2. kruka

kruka Bonde

Från:
    Örebro
    Gjort som många andra och köpt ett fodral till datorn av Oli. Snabb leverans otroligt erbjudande och bra kommunikation. Kvalitén verkar som utlovad. Good guy.

3. Mudfold

Mudfold Stadsbo

Från:
    Landet
    Snabba svar och snabb frakt. Skulle inte tveka på att göra affär igen :)

/J

4. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Har köpt ett par jeans (!) på Lifestyle Köp&Sälj av @Oli (för övrigt mitt andra par jeans på KS, vem behöver egentligen klädbutiker?).
    Okomplicerad och smidig affär. Skulle inte tveka att göra ytterligare affärer med Oli.

5. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Sålt klocka till @Oli
    Bra och enkel kommunikation.
    Pengar snabbt på plats, inga konstigheter.
    Goodguy i min bok :)

6. lawb1

lawb1 Bonde

Köpt ett datorfodral, grymt smidig affär! Goodguy!

7. Croook

Croook Torpare

Jag har köpt min första Breitling av Oli. Alla papper var i sin ordning och klockans skick var enligt beskrivning. Oli var mycket trevlig och hjälpsam på telefon vilket tryggade mitt köp. Jag köpte klockan F2F men i efterhand hade jag nog vågat att få klockan skickad till mig istället. Mycket seriös säljare.

:breitling:

8. Hugii

Hugii Biskop

Köpt en Breitling av @Oli. Bra kommunikation och köpet gjordes F2F. Smidigt och trevlig goodguy som jag gör gärna affärer med igen.

9. Asgrym

Asgrym Torpare

Tack Oli, som jag köpte min första "riktiga" klocka av!
    En Omega Speedmaster Professional Moonwatch :):):)
    Ny i klockvärlden, ny på forumet, trodde aldrig jag skulle våga genomföra en affär på detta sätt.
    Dr.Oli gjorde denna otroligt nervösa patient, lugn och trygg.
    Håller med en av de föregående talarna, att nästa gång (om det blir någon) skulle jag inte ha några problem med att betala först och be honom skicka uret.
    Tumme upp!
    Goodguy hele dan.

10. Magnus Andersson

Magnus Andersson Borgare

Från:
    Göteborg
    Sålde Mad Men DVD-box till @Oli

Det gick supersmidigt på alla sätt.

100% good guy!

11. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
    Köpt ett Breitling gummi av Oli. Snabbt och smidigt, inget konstigt. Goodguy!

12. Flow

Flow Bonde

Sålt ett gummiband med knappviklås till @Oli mycket trevlig, snabb betalning och smidig affär. Rekommenderas!

13. PeterYavuz

PeterYavuz Bonde

Köpt.

Bra beskrivning, höll vad han lovade. Mycket nöjd.

Klart Goodguy

14. Kamelen

Kamelen Stadsbo

Köpt

allt bara bra och trevligt,rekommenderas.

15. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Oli har faciliterat affär som jag förskottsbetalade. Inga konstigheter, snabba svar på PM och allt utlovat hölls. Träffat f2f och karln är trevlig. Good guy

16. xHenke

xHenke Friends of KS

Har köpt Breitlingband vid två olika tillfällen av @Oli och allt har gått väldigt snabbt och smidigt! :)

Oli gillar detta.
  17. Inga konstigheter alls med denna goodguy!

18. Biohazard

Biohazard Bonde

Vill tacka Oli för att agerat mellanhand åt mig för mitt senaste inköp.
    Grym grabb på alla sätt och vis, vouchar för honom vilken dag som helst!

/h

19. maximuspro

maximuspro Stadsbo

Från:
    Partille
    köpt ett natoband för en hundring men han uppträdde lika proffsigt som om det var en 100.000 krs affär.

20. Daion

Daion Bonde

Har köpt en kanonsnygg Victorinox jacka av Oli. Allt var precis i skick som utlovat! Smidig, snabb och enkel affär! Trevlig kommunikation! 100% Goodguy!

21. Peter cerwin

Peter cerwin Biskop

Från:
    syd
    en hyvens man....

22. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    100% goodguy. Affärer gått så smidigt de har kunnat. Trevlig och lätt att ha å göra med.

23. Pez-79

Pez-79 Stadsbo

Från:
    Norra Norrland
    Oli har agerat mellanhand åt mig för mitt senaste inköp av en Winder. Snabba svar på frågorna och snabb leverans! Allt bara bra :) Goodguy!!!

24. Ticktack

Ticktack Stadsbo

Från:
    Uptown
    Köpt ett huvudplagg av Oli, inga konstigheter och snabb respons!

25. linkanslinkan

linkanslinkan Torpare

Köpte en Omega Seamaster PO av Oli nyligen. Supernöjd med klockan!! Väldigt bra och smidig affär där klockan skickades med postens värde. Ny här på forumet och fick oväntat mycket bra tips och guidning av herr Oli över hur man ska gå till väga med allt. Så sammantaget, bra service, mycket trevlig, snabb leverans, guld värt.
    Självklart en Goodguy!

26. Karlsson

Karlsson Friends of KS

5 december skickade jag över pengar i förskott för ett breitling-band till Oli med leverans efter ca 6-8 veckor.

I tisdags fick jag tillbaka pengarna.
    Efter att säljaren inte svarat via PM på över en vecka och inte återkommit enligt överenskommelse med svar här på forumet eller pengarna, så svarade han slutligen via sms. Säljaren tog aldrig initiativet att höra av sig om eventuella förseningar eller leveransproblem utan svarade bara efter att jag skrivit. Det blev inget band men som tur var kom pengarna tillbaka till slut.

En av mina sämre erfarenheter via KS.

27. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Hjälpte en kollega komma i kontakt med Oli för att köpa band. Det hela blev pannkaka där leverans uteblev. Jag upplevde att det behövdes tjatas och trugas med Oli för att han skulle betala tillbaka pengarna, jag upplever att han hpllt sig undan och kommit med konstiga/orimliga ursäkter. Jag kommer inte handla eller förmedla kontakt med Oli igen då riskerna för stök och problem är för stora. Tack för mig

28. Oli
    Trådstartare

Oli Präst

Tråkigt med klagomål i tråden när jag förklarade innan beställning att det tar lång tid, inte ovanligt med 10v. Sen att det sket sig var självklart inte meningen och mycket tråkigt. Jag hade ingen anledning att tro att det skulle skita sig då det gått jättebra alla andra gånger jag beställt från just den leverantören tidigare.

Håller helt och hållet med om att det tog tid att få tillbaka pengarna men det berodde på att jag i min tur redan skickat betalningen till min leverantör och sedan bara fått levererat 1 av de 4 band som var beställda. Och det som väl kom hade varit beställt i mer än 3 månader. Bad att få pengarna tillbaka från leverantören flera gånger men detta har ännu inte skett...
    Betalade tillbaka de berördas pengar från egen ficka så fort jag hade fått in pengar själv för att inte de skulle lida mer än de redan gjort. Hade lätt kunnat vara ett rövhål och säga shit happens och att det inte var varken mitt problem eller fel att leveransen är sen eller har uteblivit, så jag anser att jag tagit mitt ansvar fullt ut även om det kanske tagit tid.

Står fortfarande utan leverans av resterande band eller återbetalning av pengar så det känns ytterst tråkigt att även få dålig kritik här bara för man försökt vara snäll och få andra medlemmar att komma undan lite billigare med sina inköp. Lesson learned, det är inte bra att vara snäll.

Att jag sen inte var aktiv på ett par veckor berodde helt och hållet på personliga skäl och det meddelades. Alla involverade hade mitt telefonnummer i PM och möjligheten att kontakta mig utanför forumet. Visst, jag hade nog kunnat göra det annorlunda och skicka en uppdatering en gång i veckan om att jag fortfarande inte hört något om leveranstiden, men det var ingen prioritet för mig då jag var upptagen med (för mig) viktigare saker än klockor.

/Oli

Senast ändrad: 9 mars 2016
    JensBP, PeterYavuz och Peter cerwin gillar detta.
  29. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Efter en del förseningar med hans tillbehörskran så fanns äntligen mitt brattegummi med borstat viklås att hämta på postombudet. Härligt. Jag kan bara tala för mig själv och i mitt fall har Oli har haft kontinuerlig kontakt med mig och ursäktat sig för leveransförseningen som legat utanför hans kontroll. Det köper jag. Jag vet att jag får grejerna till slut och att Oli är en goodguy i min bok. :)

30. Royal Watches

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    seriös och pålitlig hoppas du blir nöjd med din köp:) Välkommen åter+++++