Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Olika klockor för olika tillfällen/möten?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Pdson, 9 september 2016.

1. Pdson
    Trådstartare

Pdson Bonde

Hej på er , den här tråden kanske finns på annat ställe, men en tanke slog mig.
    Bär ni olika klockor vid olika tillfällen, tex inom arbete när ni ska träffa olika personer?
    Själv har jag märkt att jag bär olika klockor beroende på vilka/vem jag ska träffa, ett betetnde som skett helt omedvetet till jag nu börjat tänka på det :).,

2. galácticon

galácticon Biskop

Självklart. Olika klockor för olika tillfällen/möten/outfits.

Kristoferc och Pdson gillar detta.
  3. KenKun

KenKun Biskop

Jag försöker matcha klockan efter humöret, inte efter personen jag ska träffa :)

OBRKV, Kiddy, Stroboman och 1 annan gillar detta.
  4. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag tar oftast av mig min klocka när jag ska träffa folk i jobbet. :D

Mr.Chang, Aboynamedsue och Kejsaren gillar detta.
  5. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Berätta mer! Blir nyfiken.

6. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    I @Guskleto 's yrkesroll tar man av sig klockan eller byxorna. Inga konstigheter. Det är sedan gammalt.

Margarinkungen, Rossi, Kristoferc och 22 andra gillar detta.
  7. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag gör vad som helst för en Breitling. Du vill inte veta vad jag gör för en AP. ;)

Arnholm, Denke och MissDatejust gillar detta.
  8. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Snickeribranschen är full av fula fiskar. Värst är nog de som håller på med finsnickeri.

David Eriksson, Ninen79 och B1884 gillar detta.
  9. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    I finsnickeri gäller guldrolex, bara titta på @Affe

Guskleto gillar detta.
  10. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Ajajaj. Jag som just anlitande en svensk finsnickare som ska bygga om ett serveringsskåp i original. Får ta av mig klockan nästa gång han är i lägenheten...

Guskleto gillar detta.
  11. PerS

PerS Bonde

Från:
    Göteborg
    Eller byxorna, valet är ditt!

Wozzor, Rossi, Quaker och 3 andra gillar detta.
  12. PerS

PerS Bonde

Från:
    Göteborg
    On topic: Ja, jag väljer klocka efter vem jag ska träffa. Sen har jag iofs klockor som alltid funkar, men de är inte lika roliga om man är klockintresserad.

13. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Hur fungerar det för Göteborgs mest välklädda snickare att jobba UTAN klocka? :wideyed::nailbiting:

Guskleto gillar detta.
  14. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Alltid Rolex! :smug:

:rolex:

Margarinkungen gillar detta.
  15. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Det går bra och folk uppfattar mig som en urkul kille. Klockrent helt enkelt. ;)

16. MånsT

MånsT Biskop

Nej, brukar inte anpassa mig på ett speciellt sätt av den enkla anledningen att 99% inte ens lägger märke till vilken klocka jag bär. Hela upplägget med dressare/dykare/kronograf är i mina ögon förlegat, du kan köpa exempelvis en Sub, sätta på armen och aldrig ta av den utan problem.

17. HederligeHarry

HederligeHarry Stadsbo

Byter outfits efter min enda klocka istället, enklast så. :)

18. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    I teorin nej. I praktiken nej. Kan iofs bero på att kag funkar som OWG.
    Tänker ibland att jag skall ha min guld-tissot när jag åker till stockholm, men blir inte så nuförtiden.

19. HederligeHarry

HederligeHarry Stadsbo

Ringer till SJ när jag tappat bort klockan, för jag har hört att de spårar ur :hilarious::cigar:

hannes, midikem, Urkvinnan och 2 andra gillar detta.
  20. 903lew

903lew Stadsbo

Jag har tidigare talat väl om Omega SMP som jobbklocka IOM att jag alltsomoftast förhandlar med mellanchefer på inköpssidan. Den är anonym, diskret men ändå respekterad hos gemene man. Får ibland komplimanger för den men alltsom oftast fungerar den som ett deferentiellt bollplank till mina kundpersoners ofta betydligt glammigare armbandsur. Farsan förhandlar betydligt större affärer än jag gör. Han brukar ofta matcha samband med klocka, alltifrån högt till lågt (oftast beroende på dresscode).

När jag paddlar har jag oftast en annan dykare på NATO, när jag flyger (skärm) använder jag en chronograf (Log dat airtime, brah!). Som dressur har jag en enkel Seiko SARB.

21. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Väljer inte klocka efter personer jag kommer möta men absolut efter tillfällen, aktiviteter, kläder.

22. Alpha

Alpha Bonde

Väljer alltid klocka efter humör eller outfit. Humör på dagar man är ledig och outfit på arbetsdagarna...

23. papabear

papabear Bonde

Från:
    Stockholm
    En av fördelarna med att vara OWG är att man slipper detta delikata bekymmer ;)

dekadent gillar detta.
  24. Urkvinnan

Urkvinnan Präst

Jag väljer klocka efter känslan jag vill ha. Jag påverkas jättemycket av vilken klocka jag bär. Nästan mer än av vilka kläder jag bär. De få dagar jag burit inoxen har jag känt mig som en bulldozer som dundrat fram utan hänsyn, när jag burit terroristklockan (casio F91-W) som jag vanligtvis bär vid hemmafix eller tokfestande har jag känt mig illbusig. Livsfarligt på jobbet. När jag vill känna mig lugn och stabil väljer jag min Longines HC, när jag vill vara sval och kontrollerad blir det Longines Conquest osv, osv. Det finns en klocka för varje känsla och tillfälle.

25. walen

walen Torpare

Jag väljer inte klocka efter vem jag ska träffa utan utifrån vilka kläder jag har på mig. Jag vill att det ska matcha!

Kristoferc gillar detta.
  26. Tapiren

Tapiren Bonde

Jag tar inte löneförhandlingar med en allt för dyr klocka på mig, det känns inte bra att hålla nere någons lön och avsluta det hela med att dunka en Rolex i bordet, det finns förstås mängder av (bra) invändningar mot detta men så fungerar jag.

Savagear114, Johan_K, 903lew och 1 annan gillar detta.
  27. Harman Kardon

Harman Kardon Stadsbo

Jag tycker du gör helt rätt, vad för bra invändningar skulle det vara? :)

28. Kristoferc

Kristoferc Stadsbo

Väljs mest efter kläderna och accessoarer. bifogar några bilder hur jag tänker lite. DSC_0737.JPG DSC_0740.JPG DSC_0738.JPG DSC_0739.JPG

Uggla, DanneS och midikem gillar detta.
  29. Tapiren

Tapiren Bonde

Man skulle ju kunna säga att klockan egentligen inte har med lön att göra, det är ju upp till var och en hur bra man är på att spara eller hur man disponerar sina pengar etc men nej, det känns inte bra i magen. Samma sak om jag å yrkets vägnar träffar personer som lever i social misär, då tonar jag gärna ned på stilen.

30. -SC-

-SC- Torpare

Den här tråden får mig att tänka på det här klippet från Entourage:cool:

Mathiasg, Uggla, Pistol_Pete och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield