• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olongapo - allvarligt talat

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
jag har gått o varit lite småsugen på ett Olongapo i halvannat år nu, men jag gillar inte riktigt metallband som inte sluter tätt mot boetten, tänk mesh, eller såhär:

cad9.jpg


men sen såg jag detta:


end1.jpg


end2.jpg


o tyckte det var MYYCKET schysstare

Jag har mailat lite med Jaffy i Filippinerna o han fixar ett sånt som funkar bra ihop med vanliga end-pieces, o jag har några bra ideer till utsmyckning, men nu är frågan ---- kommer jag använda det eller är det bra en tusenlapp i sjön på nåt som är lite kul, men bara ligger i lådan?

Vet ni NÅN som faktiskt använder sitt???
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillart.......båda standard och med end piece! Ligger du sömnlös.....köp! Du har säkert spenderat en sudd på onödigare saker...hehe


Ska hämtaut ett mesh på posten idag....ska klämma på det på min SD ihop med ett NOS blått/guld insert från en YG sub. kommer se helt fecking kef ut.......mulligt!!!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är inte kruxet att du redan nu vet att det kommer se ut som apans stjärt...men att du trots denna insikt MÅSTE göra det...

Kör på! :mrgreen:
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
@davvan ....eehhhh - okeeejj, ...men om det funkar för dig... känns kanske liiite som klöcknörderiets motsvarighet till dvärgsex med apelsiner o staniolpapper, o kasta in en TS el två... när man prövat allt och det ändå känns lite tomt liksom :lol:
...nävars... ser fram emot resultatet!

@denke ...du känner mig bättre än jag själv tror jag... nog är det så... men apfult kan också vara fint... :?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
NA..du är ju hemmapulare av rang....bara snäppet under Aurum...det kommer bli magiskt...både ditt Apolongo...och min freak SD........rock on!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
@denke ...du känner mig bättre än jag själv tror jag... nog är det så... men apfult kan också vara fint... :?

Jag har iofs aldrig sett en vacker apstjärt, men nån gång måste ju vara den första... :lol:
 
KÖP! Det där bandet säger att du har provat allt och lite till och har väl utvecklad kulpåse. Det måste vara klocksamlarens svarta bälte. Fult eller inte bär det var dag med stolthet. Gravera in någon gammal romersk slagdänga för rätta pompösa touchen. Vad sägs om: "Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare"
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan inte sluta garva när jag läser den här tråden. Det är så bisarrt på något vis.
Bara göööör't! :

...och när jag läser Erics inlägg börjar jag fundera på om jag ska bygga in en citatfunktion, så att vi kan spara på bevingade inlägg.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
this just in från ett litet skjul i centrum av Olongapo...

bergen ser ju kanske lite väl massiva ut... men båtarna ser riktigt schysst ut!

- återkommer med egna bättre bilder när det blir monteringsdags!


olongapo22.jpg



olongapo3.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Väntar med spänning på första handledsskottet...och fick just en idé om att låta tillverka ett armband av ett handfängsel LAPD-style....har jag en 10-4 på den idéen?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
här en variant jag såg på en auktionssite härförleden, masterkiller var grymt sugen på att knipa paketet och vaska klockan :lol:


ae.jpg


aw.jpg


ae.jpg


aa.jpg


KGrHqNikE9RJok7tcBPY6vCN2hw60_58.jpg
 

Ricrob

Patek
NiklasArvid skrev:
här en variant jag såg på en auktionssite härförleden, masterkiller var grymt sugen på att knipa paketet och vaska klockan!


Det där är f#n inte ok! Hur smaklös måste man vara för att ens tänka ihop en sådan kombo från helvetet?! :shock:
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
NiklasArvid skrev:
här en variant jag såg på en auktionssite härförleden, masterkiller var grymt sugen på att knipa paketet och vaska klockan!


Det där är f#n inte ok! Hur smaklös måste man vara för att ens tänka ihop en sådan kombo från helvetet?! :shock:

En sådan kombo från kohagen menar du? :) Ser ju ut som att de gjort länken av en pimpad kobjällra.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Hur går det med leveransen?

Jag har efter amatöraktigt photoshoppande insett att jag inte går vidare med idéen om att låta tillverka ett armband av ett handfängsel, kan omöjligt se att det kan bli så coolt som jag trodde. :)

handcuff-bracelet.jpg
 
NiklasArvid skrev:
här en variant jag såg på en auktionssite härförleden, masterkiller var grymt sugen på att knipa paketet och vaska klockan :lol:

ae.jpg

]

Skulle kunna hända, på tal om det så sprang jag faktiskt på Plura på fridhemsplan förra veckan och sa hej men blev så 'starstruck' att jag missade och fråga om klockan var till salu!

Nästa gång slipper han INTE undan med klockan i behåll...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Så har då Olongapot landat, och jag är klart positivt överraskad! :D

olongapoute2.jpg


olongapoute1.jpg


Jag valde ju att göra det smalare än std, dvs det sticker inte ut utanför bandhornen, utan är 20mm vid klockan, plus att jag valde att fästa in det så att jag kan ha vanliga endlinks innanför, det bidrar till att det känns rätt likt en vanlig länk.

En tanke var också att göra det möjligt att köra samma band på smalare luggar med moddade endlinks.

Tjockleken, med emblemen, är inte heller något problem, vilket jag var rädd för.

En stor skillnad jämfört med länk är att klockan inte glider ner utan sitter mitt uppe på armen, lite ovant… men bra – I guess.

Väldigt skönt på armen!

Så på det hela taget en mycket bärbar kombo!

Jaffy Jurado(postar mycket säljes på VRF) var mycket tillmötesgående och kreativ i processen, han rekommenderas.
Ursprungsbild, dissades som för svår,

radial001.jpg


Skisser från the artist, dvs jag…

boat.jpg


Första försöketfrån jaffy till höger fick tummen ner av beställaren, andra till vänster ok!

image002a.jpg


Slutresultat (tyvärr ser det ut som laserns långa nos inte riktigt fick plats… utan kapades, mig ovetande, men helt ok ändå…)
IMGP0086.jpg


IMGP00842.jpg


IMGP00832.jpg


IMGP00822.jpg


IMGP0075b.jpg



Ursprungligen högblankpolerat, som jag bara snabbt gick över med ett 1200-papper igår, ska snygga till den borstade finishen senare…



IMGP0096a.jpg



IMGP0095a.jpg



olongapoute1.jpg
 
Topp