• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olongapo - allvarligt talat

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är den förste att ödmjukt backa och säga att det faktiskt inte blev så tokigt...särskilt med storyn runt.

Grattis! :)
 
Kul...

Helt okej faktiskt, iallafall sidan med båtarna, bergen är lite skumt ut att dom kommer på andra ledden...

Men bättre är jag trodde efter att ha sett första bilderna!

vad gick kalaset på totalt?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Instämmer med föregående talare, snyggt arbete och jag är förvånad över att resultatet blev så bra. Inget jag kommer beställa själv kanske men likväl en unik kombo!
 
Själv är jag, original freak.

Dvs, att jag så långt som det är möjligt, försöker jag att hålla mina dinkor så nära originalet som möjligt.

De här banden ifråga, kommer så långt från det tycker jag... :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Hej
Den här tråden har möjligtvis gett mig sedan länge eftersökt svar. För ungefär 10 år sedan satt jag på restaurang i Bangkok och vid bordet bredvid satt ett gäng Hi-So Thais med guld- och stenprydda Buddhasmycken i 1-kilos klassen runt halsen.

Ett par av dem hade så ruskigt snygga länkarmband att de tillhörande uren blev osynliga. Uppenbart var ju länkarna specialbeställda, men att det finns en beteckning på sådana armband var för mig obekant.

mvh
 

Ricrob

Patek
Jag säger tummen upp, om än ngt tveksam! Helt klart bra val att fästa in med endlinks och att gålla ner bredden till 20 mm, annars hade vulgot tagit över tror jag..? Mycket speciellt och utstickande men ändå har du fått till ett lite "lagom" stuk ändå, som gör det användbart utanför Texas!

Nu ändrar jag mig lite ang tveksamheten förresten, efter att ha tänkt att det inte är jag som ska bära det.. Det ÄR juste på rätt person helt enkelt! Du NA fixar det och Jober kommer absolut också bära upp det på rätt sätt, det ser jag fram emot att se!

En tanke, skulle det inte bli otroligt mysigt och skönt att limma in ett tunt "foder" av tex mocka..?

Slutligen är jag också nyfiken på slutsumman, iaf mellan tummen och pekfingret och säger grattis!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Grymt , kollade vintage på ebay för massor med år sedan , men kom aldrig till skott...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jaffy säljer fortfarande på VRF:
http://www.network54.com/Forum/207673/message/1430036956/

Har inte använt mitt så mycket. Mest för att jag sålde klockan. Bandet i sig är både skönt o coolt!

Banden är ju specialgjorda efter din arm och klockan. Har en annan 40mm 20luggar dykboett men där är baksidan djupare så geometrin stämmer inte. Har en annan på ingång där det kan funka. Så köp bandet till en keeper! [emoji3]
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Allvarligt talat...

IMG_8773.jpg
IMG_8775.jpg
IMG_8776.jpg
IMG_8777.jpg
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
@NiklasArvid - har du kvar klockan/länken eller bilderna? Hittade denna tråd idag (via en äldre MIni Baseltråd) och blev ohyggligt nyfiken... :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
@NiklasArvid - har du kvar klockan/länken eller bilderna? Hittade denna tråd idag (via en äldre MIni Baseltråd) och blev ohyggligt nyfiken... :)
absolut!
...blev lite blåst av Photobucket som så många andra... här var de bilder jag hittade nu, ska se om jag har fler nånstans,

väldigt praktiskt med utbytbara ändbitar, gråsubben är ju 20mm men just nu kör jag olongapot på en 18mm alleskönner. Tycker det är mycket snyggare när det sluter tätt mot boett jämfört med rakt avslut som ofta på olongapo.

motiven är två Laser Radial-jollar på ena sidan och siluetten Eiger-Mönch-Jungfrau på andra sidan
olongapoute1.jpg
olongapoute2.jpg

fullsizerender-11-jpg.662870

img_7551-jpg.662869

img_7565-jpg.662868

maxresdefault.jpg
olongapo3.jpg
olongapo22.jpg
 
Senast ändrad:

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
absolut!
...blev lite blåst av Photobucket som så många andra... här var de bilder jag hittade nu, ska se om jag har fler nånstans,
väldigt praktiskt med utbytbara ändbitar, gråsubben är ju 20mm men just nu kör jag olongapot på en 18mm alleskönner
motiven är två Laser Radial-jollar på ena sidan och siluetten Eiger-Mönch-Jungfrau på andra sidan
olongapoute1.jpg
olongapoute2.jpg

fullsizerender-11-jpg.662870

img_7551-jpg.662869

img_7565-jpg.662868

maxresdefault.jpg
olongapo3.jpg
olongapo22.jpg

Underbart ju!!!! :heart::heart::heart:
 
Topp