• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olongapo - TÄVLING

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...nåja, för er som följde mitt velande förra veckan så verkar det som vi kommer till skott till slut iallafall, har mailat enkla motivskisser till J i Olongapo för att fixa ett band.

Notera hans kommentar...

"...Our main contention is that the graphics sent may look odd. But i feel you are an artist of sorts, so i have a feeling you know what you are looking for."

artist... yep... :lol:

men åter till saken, gissningstävlan med "fint" pris. Den som kan gissa vad bilderna föreställer;

1. Vad är namnen på de tre bergen i siluetten?
2. Vad heter båttypen?

(eftersom det är så enkelt kommer jag vara rätt petig... :twisted: )

Vinnaren får en klockrelaterad keps. Jag är inte riktigt säker, men jag tror att fabrikatet "Pamerai" har nån avlägsen koppling till grekiska fiskare eller om det var italienska?, eller snorkling? som har tagits upp och kommersialiserats av Richemont. Den är iallafall OEM och mycket sparsamt använd... :roll:

mointain.jpg


boat.jpg


paneraikebba.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Here goes!

1. Snowdon, Scafell pike och Ben nevis.
2. Den där båten är en Laser-klass, en Laser standard. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äh, jag svarar Uppsala högar och optimistjolle. Skicka kepsen! :mrgreen:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Jag svarar som daviden, med undantaget att det inte är en Laser (på grund av den negativa aktern i skissen). Säger zoom8 istället, som förvisso inte heller har negativ akter men enligt principen "först rätt svar vinner" får man ju chansa. Skicka kepan nu!
 

max

Dancing Queen
Säger då e-jolle.. eftersom den faktiskt har en lägre akter... inte för att jag ser att den går ner i bak så jag skulle nog köra på laser egentligen haha.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Re: Olongapo - TÄVLING - LEDTRÅDAR

1. Bergen ligger såklart i Schweiz, bildar ett massiv såsom på bilden, toppen till vänster var en av de sista att bestigas i Alperna, iallafall från detta hållet...
2. Båten är OS-klass
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Knät prickade in det rätta svaret!!!
PM:a mig din adress så kommer Pamerajhatten i brevlådan

Denke du kan få originalskisserna av en "...artist"... ;-)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Knät prickade in det rätta svaret!!!
PM:a mig din adress så kommer Pamerajhatten i brevlådan

Denke du kan få originalskisserna av en "...artist"... ;-)

Riggad tävling. As always.... :mrgreen:

Jag tar gärna originalskisserna, som tröstpris. :lol:
 
Topp