• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olympic Chronographe Suisse

Warlam

Breitling
Hej!
Jag har ärvt denna klockan av min morfar som var stridspilot och hade fått den när han blev överste.
Klockan behöver en service, en nytt armband och glaset är lös så den måste bytas eller limas på plats.
Undrar om det finns någon ställe jag kan lämna in klockan eller hur ska jag gå till vägs för att fixa den och börja använda den.
Tacksam för all info!
 

Bilagor

  • 20160306_173858.jpg
    20160306_173858.jpg
    68 KB · Visningar: 236

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Trevlig klocka och trevlig story. Klart den ska bevaras :)
Pröva farfars klocka om du bor i Stockholm. Finns på Renstiernas gata 20 enl hemsidan.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Trevlig klocka och trevlig story. Klart den ska bevaras :)
Pröva farfars klocka om du bor i Stockholm. Finns på Renstiernas gata 20 enl hemsidan.
Farfars eller abc i stockholm. Borde sitta ett relativt enkelt landeron i den där, så delar borde inte vara något större problem. Kostar dock lite mer att serva kronografer, skulle tippa på minst 3000?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Farfars eller abc i stockholm. Borde sitta ett relativt enkelt landeron i den där, så delar borde inte vara något större problem. Kostar dock lite mer att serva kronografer, skulle tippa på minst 3000?
Tack, där kom den andra jag inte kom på - abc. Tur att det finns andra med bättre minne och kunskap :)

Edit. Jag lämnade in min farfars Omega på franks ur för en massa år sedan och betalade halva summan har jag för mig. Så 3000 kanske är rimligt?
 

Warlam

Breitling
Tack era svar ! Jag bor i Göteborg men känner folk som åker till Stockholm flera gånger om veckan. Eller kanske det är dags att ta mig till Stockholm...
Priset hade inte varit ett problem :) om allt fixas som jag önskar :)
Jag ska försöka kontakta både Abc och Farfars.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Tack era svar ! Jag bor i Göteborg men känner folk som åker till Stockholm flera gånger om veckan. Eller kanske det är dags att ta mig till Stockholm...
Priset hade inte varit ett problem :) om allt fixas som jag önskar :)
Jag ska försöka kontakta både Abc och Farfars.
Hur gick det? Om du inte lämnat in så kolla med verkmästarna i högsbo.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Annars kan du skicka den till urmakarskolan i Motala, dom fixar den åt dig för betydligt billigare pris än dom större Skedjorna runt om i landet.
H
 

Warlam

Breitling
Har inte haft möjlighet att åka till Stockholm så verkmästarna i Högsbo låter bra :), urmakarskola låter också bra.
Tack killar!
 

ittam

Audemars
Tack era svar ! Jag bor i Göteborg men känner folk som åker till Stockholm flera gånger om veckan. Eller kanske det är dags att ta mig till Stockholm...
Priset hade inte varit ett problem :) om allt fixas som jag önskar :)
Jag ska försöka kontakta både Abc och Farfars.
Hej du! Har du inte fått fixat ditt arv än så ta kontakt med tictac här på forumet, han hjälpte mig med ett liknande ur. Rekomenderas starkt!!
 
Topp