Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Olympic Chronographe Suisse

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Warlam, 8 mars 2016.

1. Warlam
    Trådstartare

Warlam Torpare

Hej!
    Jag har ärvt denna klockan av min morfar som var stridspilot och hade fått den när han blev överste.
    Klockan behöver en service, en nytt armband och glaset är lös så den måste bytas eller limas på plats.
    Undrar om det finns någon ställe jag kan lämna in klockan eller hur ska jag gå till vägs för att fixa den och börja använda den.
    Tacksam för all info!

Bifogade filer:

2. Fido1

Fido1 Friends of KS

Från:
    Täby
    Trevlig klocka och trevlig story. Klart den ska bevaras :)
    Pröva farfars klocka om du bor i Stockholm. Finns på Renstiernas gata 20 enl hemsidan.

Warlam och eriksson850 gillar detta.
  3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Farfars eller abc i stockholm. Borde sitta ett relativt enkelt landeron i den där, så delar borde inte vara något större problem. Kostar dock lite mer att serva kronografer, skulle tippa på minst 3000?

Warlam gillar detta.
  4. Fido1

Fido1 Friends of KS

Från:
    Täby
    Tack, där kom den andra jag inte kom på - abc. Tur att det finns andra med bättre minne och kunskap :)

Edit. Jag lämnade in min farfars Omega på franks ur för en massa år sedan och betalade halva summan har jag för mig. Så 3000 kanske är rimligt?

Warlam och eriksson850 gillar detta.
  5. Warlam
    Trådstartare

Warlam Torpare

Tack era svar ! Jag bor i Göteborg men känner folk som åker till Stockholm flera gånger om veckan. Eller kanske det är dags att ta mig till Stockholm...
    Priset hade inte varit ett problem :) om allt fixas som jag önskar :)
    Jag ska försöka kontakta både Abc och Farfars.

Fido1 gillar detta.
  6. maximuspro

maximuspro Stadsbo

Från:
    Partille
    Hur gick det? Om du inte lämnat in så kolla med verkmästarna i högsbo.

Warlam gillar detta.
  7. Margarinkungen

Margarinkungen Stadsbo

Från:
    The block
    Annars kan du skicka den till urmakarskolan i Motala, dom fixar den åt dig för betydligt billigare pris än dom större Skedjorna runt om i landet.
    H

Warlam gillar detta.
  8. Warlam
    Trådstartare

Warlam Torpare

Har inte haft möjlighet att åka till Stockholm så verkmästarna i Högsbo låter bra :), urmakarskola låter också bra.
    Tack killar!

9. matti p

matti p Torpare

Hej du! Har du inte fått fixat ditt arv än så ta kontakt med tictac här på forumet, han hjälpte mig med ett liknande ur. Rekomenderas starkt!!