Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Om din klocka var ett husdjur?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Babinus, 13 september 2015.

1. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Jag har funderat på om mina klockor var husdjur, vad vore de då?

Tja, väckaren är förstås en tupp, men likaväl kapten Haddocks papegoja Coco (gåvan från Bianca Castafiore) man när som helst kan slå ihjäl. När det gäller armbandsuren blir det mer på ett kollektivt plan. Automaturen är mina hundar. De ska inte bara kelas och pysslas med. De ska helst också motioneras en vända varje dag för att må bra. Så en rastningsvända varje dag får dem att bli som hundar för mig. Alternativt skaffar man en stor hundgård (läs winder) där de kan rastas och motionera sig själva. Likt rashundar kan de också ha en fin stamtavla.

Handjagarna är mina katter. Katter ger man mat varje dag (läs drar upp), sedan släpper man ut dem (lägger ner i lådan) och de klarar sig själva. Ofta kelar man med dem också, men de behöver inte motioneras för att må bra.

Mina quartzur är som boa constrictors (nej, inget negativt i det, jag känner många som har en kungsboa som husdjur). De ges mat en gång i månaden (läs batteribyte en gång om året) sedan klarar de sig själva. Man kan resa bort ett par veckor och de klarar sig, bara man gett dem en smaskig mus före. Många tycker att en kungsboa är själlös, men för den som inte är fobisk mot kräldjur (quartzur) är de riktigt vackra och går utmärkt att kela med. Men det krävs lite tillvänjning. Kungsboan är ett utmärkt husdjur för den som inte vill lägga ner alltför stor tid och engagemang på sitt husdjur.

Vilka husdjur är era klockor? Lägg gärna in helt andra infallsvinklar än mina. Märke, modell och motivering? Låt fantasin flöda fritt.

Senast ändrad: 13 september 2015
    Savagear114 och KenKun gillar detta.
  2. steffe

steffe Friends of KS

Pengaätande hyenor!!!

gruby och Babinus gillar detta.
  3. KenKun

KenKun Biskop

Roligt skrivet :)

Babinus gillar detta.
  4. Har Rolex och mina katter är av raserna Bengal och Abessinier, dryga och lata sötnosar som tror att de är något.

Babinus gillar detta.
  5. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Men ändå älskade av husse?

Savagear114 och Josef B gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield