• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du bara fick ha en klocka

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vilken skulle du välja?

För att göra det roligare lägger vi till två prisklasser, max 60 000 och obegränsat.

I max 60 000 (utrymme för iaf 114060) och för att inte vara för förutsägbar så säger jag Omega Aqua terra med blå urtavla, för att tavlan är magisk och fungerar i alla lägen:
20150722_112415616_iOS.jpg


I prisklass obegränsad tänker jag vara lite vågad och säga den nya Planet ocean med sedna och 39,7 mm. Dressad dykare i bra storlek, ovanlig (gissningsvis, blir just spekulativt när den inte är släppt), med grym teknik och lyxiga material.
Sedna.jpg
 
Senast ändrad:

Wiliamo

Panerai
I vilken prisklass som helst eller med begränsad budget? Om det är enligt det förstnämnda alternativet hade jag kört en PP 5711. Annars en Sub 114060 om det var under mer begränsade förhållanden:p tråkiga men säkra val
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
I vilken prisklass som helst eller med begränsad budget? Om det är enligt det förstnämnda alternativet hade jag kört en PP 5711. Annars en Sub 114060 om det var under mer begränsade förhållanden:p tråkiga men säkra val
Ja jag insåg att jag kanske skulle ha specificerat olika prisklasser, annars finns det väl risk att det bara blir miljönklockor här :D
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Bra fråga. Beror lite på omständigheterna. Är hyfsat nöjd med min DJ, är i princip owg med den.
Lite sugen på en ny tavla...
Varför inte en 118206. (Med stavindex)

Patek har ju en del smutt i sin katalog. Och AP. Man skulle nog behöva prova dem sida vid sida. Skulle jag tvingats skulle jag nog ta en AP 15202 i rose.
 

Glusch

Cartier
Just nu sitter jag ganska nöjd i båten med min Omega PO 8500 i <60.000-klassen.

wGBDnsX.jpg


I obegränsat hade jag nog valt en A Lange & Söhne Lange 1 Moonphase i 18k guld. Absolut förälskad i den klockan.

A.-Lange-Sohne-Lange-1-Moonphase.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Just nu sitter jag ganska nöjd i båten med min Omega PO 8500 i <60.000-klassen.

wGBDnsX.jpg


I obegränsat hade jag nog valt en A Lange & Söhne Lange 1 Moonphase i 18k guld. Absolut förälskad i den klockan.

A.-Lange-Sohne-Lange-1-Moonphase.jpg
Kul dressklocka, det är en lite annorlunda modell, skulle den verkligen kunna vara en klocka man kan ha i alla lägen dock ?
 

Glusch

Cartier
Tror inte att den skulle gå att ha i alla lägen tyvärr. Dressare blir ju automatiskt lite mer begränsade i sina användningsområden än dykare. Men hade ju kanske lite förhoppningen eller tron att man kunde få smyga in en G-shock utan att bryta mot frågans regel som man kunde ha på sig vid gym/bad/fysisk aktivitet. Utanför fysisk aktivitet känns det som att Lange Moonphase:n fungerar för de mesta lägena ;)


edit: oh som fasen, 500 inlägg!
 

Andyrew

Cartier
Vet inte om den första listar över 60k i Sverige men är nog runt de trakterna.
Omega Globemaster:
image.jpeg

En av omegas bästa släpp enligt mig, urverket är också mumma!

Över 60k,
AP royal oak, var innan helt övertygad om att nautilusen var snyggare men har fastnat för RO med blå tavla.
image.jpeg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kul ändå att det är lite variation i personlig preferens, var rädd att det bara skulle bli SubC för hela slanten i kategori 1.
 

Sputniq

Panerai
image.jpeg


Varför välja stål när det finns platinum att tillgå? 5711/1P

I 60.000:- klassen är det svårare. En Zenith El Primero 1969 kanske? Få sammanhang den inte passar, speciellt om man varvar mellan länk, läder och nato.

image.jpeg
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Under 60.000 är jag nog tvungen att säga GMT-Master på Jubilee, för det funkar med hela min garderob, speciellt om man får tänja på reglerna och byta insert hela tiden,(vilket gör det till en helt annan klocka i min mening)...
4392425_xxl.jpg

I obegränsade kategorin blir det nog faktiskt en Aquanaut Travel Time, duger till (nästan) allt i min mening
5164A_001.png
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Under 60 000 kr hade jag valt en Explorer 16570 med vit tavla. Funkar ypperligt såväl till kostym som på stranden, och flyger både på både länk och nato. I den obegränsade klassen hade jag precis som @Sputniq valt en Patek Phillipe Nautilus 5711 i platinum. Stealth-hållkäften när det är som bäst.

upload_2016-5-29_18-11-23.png


upload_2016-5-29_18-19-51.png
 
Senast ändrad:
Topp