• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du bara fick ha en klocka

Mankebank

Cartier
I den första kategorin är det enkelt eftersom jag just köpte en 116610 för ungefär de pengarna. Den andra är svårare, men länk och vitmetall är självklart. Daytona i platina (eller vitguld) och både GMT och Sub i vitguld är klockor jag gärna skulle leva med, men en Nautilus känns ännu roligare. 5711 i platina som flera föreslagit verkar inte allmänt tillgänglig så jag svarar 5712 i stål.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Evo Night Mission för max 60.

image.jpeg

Obegränsat vete 17 faktiskt men troligtvis JLC Perpetual Auto, får väl ta av den om jag ska bada.
 

Chattras

Cartier
Testade det där med att bara ha en klocka. köpte mig en Patek Aquanaut Travel Time, inte kul. Sålde den och köpte en DD 40mm i rosé. Båda är helt fantastiska klockor men insåg att jag roas mer av att ha flera "billigare" än en dyr.
 
Mina tankar går till denna skönhet titt som tätt. En dag ska jag bära ett exemplar på handleden, det är en sak som är säker - lika säkert som att detta är min grail watch.

När Omega lanserade co-axial gången på Baselmässan år 1999 gjorde man det inom ramarna för De Ville-kollektionen, i en limiterad utgåva i ädelmetall om 1000st i gult guld med ljusgrå tavla, 1000st i rött guld med blå tavla och så denna fantastiska version; 100st i platina med kopparfärgad tavla (eller salmon dial).

image.jpg


Dessa klockor är numera eftertraktade samlarobjekt; de är de första med serieproducerade urverk med co-axial gång (de är de allra första klockorna med kaliber 2500A). Jag har aldrig haft ett exemplar i mina händer, men platinaversionen är alltså drömmarnas dröm - jakten på ett välvårdat exemplar i fullset är sedan länge igång :)

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Apansson

Torpare
Under 60 så blir det en GMT många andra sagt.
Obegränsat så är det en 118206. Ultimata klockan, alla kategorier. Så enkelt är det.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Mina tankar går till denna skönhet titt som tätt. En dag ska jag bära ett exemplar på handleden, det är en sak som är säker - lika säkert som att detta är min grail watch.

När Omega lanserade co-axial gången på Baselmässan år 1999 gjorde man det inom ramarna för De Ville-kollektionen, i en limiterad utgåva i ädelmetall om 1000st i gult guld med ljusgrå tavla, 1000st i rött guld med blå tavla och så denna fantastiska version; 100st i platina med kopparfärgad tavla (eller salmon dial).

image.jpg


Dessa klockor är numera eftertraktade samlarobjekt; de är de första med serieproducerade urverk med co-axial gång (de är de allra första klockorna med kaliber 2500A). Jag har aldrig haft ett exemplar i mina händer, men platinaversionen är alltså drömmarnas dröm - jakten på ett välvårdat exemplar i fullset är sedan länge igång :)

Vänligen
Forumets undersköterska
Vad är det för ref? Häftig!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Under 60' så blir det jämnt mellan 16710 och vintage Speedmaster. 16710 (med alla insert och båda länkarna) funkar till allt och Speedyn kan byta utseende på möjligtvis ännu fler olika sätt.
I klassen obegränsat drömmande så blir det också jämnt mellan en AP RO av ädlare sort i 39mm, eller dubbelröd, eller Vintage Daytona
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
För sextio lax:
Ploprof vintage, alternativt Linde Werdelin (begagnad) Kan inte bestämma mig men lutar åt den senare ;)
image.jpeg

image.jpeg


Obegränsat, AP i guld 39mm ser ju nice ut...
image.jpeg
 
Topp