• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du bara fick ha tre klockor...

Erik1

Patek
2-Faktor
Två bilder lånade. Och tyvärr är det, rent ekonomiskt, fel bilder. Men man får väl se det som att man iaf bärgat en av tre hittills. :)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Samma jag hade föreslagit men bytt ut guld suben emot en dressig kronograf
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Verkar som några här missat att TS fråga löd: "Om du bara fick ha tre klockor och med samma klockbudget som du har idag"

I alla fall, min trio skulle i dagsläget bli:
Rolex GMT-Master 1675 Gilt
Rolex Day-date 18038
Audemars Piguet Royal Oak 14790

Budgeten är idag lite snäv för att få ihop denna trio men det hade gått ifall det varit fråga om en risig Gilt eller RO.
 

johning

Omega
Utan att gå in på klockor som är ekonomiskt långt utom räckhåll, så speglar nedanstående ungefär vad jag känner vore trevligt just nu:

Vit Rolex Exp 2 på länk och ett gäng nato-band (Har) Eller annan sport-rolle.
Svart Omega PO 42mm på länk, och gummi (Har haft; och bitterheten blir bara större och större)

Nr 3 är svårare. Är sugen på en Panerai, och troligtvis kommer det bli en sådan när väl rätt exemplar dyker upp. En dressigare IWC står också på en eventuell önskelista.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Inom budget... i vilket tidsperspektiv??

Nåja en rimlig bedömning inom en rimlig framtid

16710 -fixad
5513 (eller vintage Tudor med målade index)
Speedmaster Pro( billigaste )


en lite mer orealistisk men inte omöjlig uppställning

1675
1680 röd
vintage speedmaster med gamla boetten


å så drömmer vi lite

1655 med rak sekundvisare
dubbelröding
AP RO... eller Patek...eller AP... den dagen den sorgen
 

Johan M

Cartier
Omega Speedmaster Professional, Rolex GMT 1675 och slutligen antingen en Omega Constellation Globemaster (årets modell) eller en Omega Aqua Terra Master Co-Axial.

Jag är lite osäker på Rolex GMT, kanske är det bättre att säga Rolex Explorer II 1675 som jag redan har.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Per idag (just nu) skulle jag velat ha en Pam 312, Rolex 16710 och till sist en AP 15300 med vit urtavla...inga dröm klockor, men kommer inte på något bättre utan att spräcka budgeten.
 
Sen jag skapade tråden har jag funderat. Det ska ju vara med någon form av befintlig budget, vad det nu betyder ;-)

I alla fall så blir det min älskade Rolle som står mig bi i alla väder och är speciellt bra på resor.


image.jpg


Sen måste det också bli min löparklocka Suunto Ambit som ju faktiskt kan mer än alla mekaniska klockor tillsammans och är en grym Beater.
image.jpg


Sen kommer vi till Dressaren som jag inte har än. Lagt många timmar på att hitta den optimala och just nu lutar det år en Cartier Tank MC. Tycker den är grymt snygg i sin klassiska enkelhet.
image.jpg


Voilà! Detta är mina val. Tyvärr fick Aquastar inte plats.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Jäkligt svår fråga, men inom nuvarande budget blir det nog dessa.
(lånade bilder)
pppQmX5.png

tzbOudR.jpg

Jm5BrIv.png


Dock skulle jag kunna tänka mig att byta DD'n mot min 105.002 jag har i dagsläget, men avsaknaden av guld skulle bli kännbar.

Nästa fråga till alla i denna tråd är ju, om detta nu är inom budget, varför har vi då inte dessa klockor i lådan?

För att svara på det så känner jag själv att det är resan som är det roliga, den enda klockan som sitter säkert i min låda är min 105.002, endast ett belopp med 6 siffror skulle kunna ändra på den saken
:D
Det här med keeper och graal har jag nästan lagt ner. Det funkar inte, trodde aldrig min keeper skulle vara en mögligt speedmaster. Samma sak när jag köpte min AP diver så trodde jag det var forever, men nej..
 
Jäkligt svår fråga, men inom nuvarande budget blir det nog dessa.
(lånade bilder)
pppQmX5.png

tzbOudR.jpg

Jm5BrIv.png


Dock skulle jag kunna tänka mig att byta DD'n mot min 105.002 jag har i dagsläget, men avsaknaden av guld skulle bli kännbar.

Nästa fråga till alla i denna tråd är ju, om detta nu är inom budget, varför har vi då inte dessa klockor i lådan?

För att svara på det så känner jag själv att det är resan som är det roliga, den enda klockan som sitter säkert i min låda är min 105.002, endast ett belopp med 6 siffror skulle kunna ändra på den saken
:D
Det här med keeper och graal har jag nästan lagt ner. Det funkar inte, trodde aldrig min keeper skulle vara en mögligt speedmaster. Samma sak när jag köpte min AP diver så trodde jag det var forever, men nej..

Trådens fråga är ju lite allmänt hållen men vad jag tänkte på är väl att man inte ska presentera klockor som man vet ligger utom räckhåll ekonomiskt men dock klockor som man har eller suktar efter och tror sig kunna köpa inom en överskådlig framtid. Sen får ju var och en använda fantasi och omdöme på bästa sätt för att göra tråden spännande!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor


Om det är den BP:n jag tror det är så har jag en lite rolig historia att berätta:

Nedan är en bild på en av 30 tillverkade, tillhörandes en av grundarna till GTG-gruppen RedBarCrew i New York, var på några av deras GTG:er och träffade Adam (Craniotes) och han berättade att han träffat en högt uppsatt chef på BP som stammande frågade om han skojade när han sa att han använde sin klocka och inte hade den i bankfacket.... Hehe sjukt...

Foto 2014-10-02 21 03 27.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vet inte riktigt vad jag skulle byta inom samma budget. Är nöjd som det är med en sub, en gmt och en daytona. Var man mer likvid så hade gärna 5508:an växt till en 5510, GMT:n skaffat PCG och Daytonan varit en PN. Det hade väl dock krävts ett par millar för det så jag får nog glädja mig med det jag har...

image.jpg


GMT:n myser för tillfället hos urmakaren så den lyser med sin frånvaro. Klämmer in den lite ensamt.. ;)

image.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Om det är den BP:n jag tror det är så har jag en lite rolig historia att berätta:

Nedan är en bild på en av 30 tillverkade, tillhörandes en av grundarna till GTG-gruppen RedBarCrew i New York, var på några av deras GTG:er och träffade Adam (Craniotes) och han berättade att han träffat en högt uppsatt chef på BP som stammande frågade om han skojade när han sa att han använde sin klocka och inte hade den i bankfacket.... Hehe sjukt...

Foto 2014-10-02 21 03 27.jpg

Skön story! :D
 
Topp