• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du fick ändra på en känd klocka...

KenKun

Patek
2-Faktor
Vi alla vet nog hur det är, när vi står inför valet och kvalet till ett klockköp. En klocka ska inte bara kunna visa tid, den måste även tilltala en estetiskt. And don´t let me get started on the complications!

Det är alltså många faktorer som kan spela in. Om man bortser från den största faktorn, priset, vilken klocka har du varit nära att köpa, men sedan avstått ifrån?

Vilken klocka skulle kunna bli nästa köp/Graal om tillverkaren bara var villig att ändra på en liten liten grej?

Jag var till exempel helt anti datumbubblan på Rolex, men nu när jag äger en, så är den komplikationen faktiskt helt ok. Men... om jag hade fått välja, så finns det faktiskt en väldigt stor chans att jag hade valt en utan datum/bubbla istället. Hade det inte helt enkelt varit trevligare om Rolex erbjöd en som kund att få välja själv?

Är det till exempel "ok" att PP säljer klockor för 250k+ där man bara får med ett gummiband? hm.

Dela med er, och klistra gärna in lite bilder. Det blir roligare så :)

Cheers!
FullSizeRender (4).jpg

Låt oss även inte förglömma hur viktigt det är att matcha färgerna också ;)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Om vi snackar låg budget. Fake patina gillar jag inte men vad gör man när resten av klockan är läcker.
image.jpg
 
Ett bättre lås på Nautilus t ex.
En lösning på positionen av de kalenderfönster som finns kl. 10 samt kl. 2 på vissa av Patek Philippe's kalenderfunktioner. (T ex. 5960-Serien.)
Daytona med datum hade varit ballt.
 

Icaras

Rolex
3592/3572 speedy med roligare länk och metallogga på tavlan... Bara det hade jag kunnat betala några tusen extra för :/

Vanliga pro speedyn om det inte vore för den halvfula länken och det riktigt fula låset :(. Även här hade metalllogga varit perfekt.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ta form och storlek från ursprungliga 5513:
5513giltflat.jpg

Släng i ett 3130:
RolexTudorStrapChange_06_zpsae0a33f2.jpg

Och lägg till det latest and greatest som Rolex har att erbjuda: 904L, Ceramisk bezel, saphirglas, oysterlock, glidelock...

BOOM!: En Submariner 5513-2 :woot:
 
114065/6/8/9 Hade ju varit rätt ballt.
Även en fläsking DSSD fast med den lilla sexan på slutet av referensnumret...
(De som vet, de vet.)
 

sveol

Cartier
Jag hade nog velat att MM300 var 2mm tunnare och att de justerade urverket innan leverans. Då vore den perfekt!

Sen håller jag med TS, ingen klocka över 10+ borde få levereras med enbart gummiband. Rån! ;)

222.jpg
 
Topp