• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Om du köper en klocka, vad får jag?"

Bolio

Panerai
Min fru gör vad hon vill för sina pengar jag gör vad jag vill för mina. Vi har pratat ekonomi två gånger på 16år båda gångerna var vid hus köp.
Känns riktigt skönt varje gång hon köpt nått som hon verkligen vill ha och jag kan glädjas med henne för detta och vise versa. Jag hade själv blivit tokig om jag haft ett förhållande som gjorde att man vart på nått sätt skyldig varandra efter varje inköp.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Köpte en Tissot T-Touch åt min fru när vi firade jämn bröllopsdag för 6 år sedan. Massor med funktioner som hon inte använder längre, men då var det den hon ville ha. När jag tidigare i år kom hemsläpandes med min IWC Mark XVI vaknade hon till igen. Tissoten saknar sekundvisare och hon är klart avundsjuk på min svepande visare. Dessutom är Tissoten helt oduglig i mörker, medans IWC'n glöder som ett kärnkraftverk. Hon fyller jämt nästa vår, så jag får väl hitta på något igen. Lär bli dyrare den här gången ...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har ni gemensam ekonomi, så kan jag förstå problemet. Här är det ett jävla liv ibland trots separat. Endas lösningen är att ljuga om priset och ha ett någorlunda konstant in/ut-flöde.
 

Onelund

Rolex
Min fru gör vad hon vill för sina pengar jag gör vad jag vill för mina. Vi har pratat ekonomi två gånger på 16år båda gångerna var vid hus köp.
Känns riktigt skönt varje gång hon köpt nått som hon verkligen vill ha och jag kan glädjas med henne för detta och vise versa. Jag hade själv blivit tokig om jag haft ett förhållande som gjorde att man vart på nått sätt skyldig varandra efter varje inköp.

Jag och min sambo gör likadant, har dock inte hållt på i 16år. Hade inte pallat att tjata om pengar hit i dit i vardagen, Jag skämmer dock bort henne lite ibland med schyssta weekendresor. När hon fyllde 30 fick hon en Seamaster.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Eftersom min fru tjänar betydligt mer än mig så har det aldrig kommit upp att jag ska köpa något till henne bara för att jag köpt något dyrt.
Dock tycker hon inte om att jag just nu lägger ut en massa pengar på klockor, skor eller kläder, tydligen är det ett hus som måste införskaffas...
 
Topp