• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du rent hypotetiskt har 60 000kr

ikaroess

Cartier
iwc ingenieur 3239

RtB8lkT.jpg

Bild snodd av Donkii :bag:
 

par

Patek
2-Faktor
Mycket idéer från folk som själv aldrig köpt klockorna de föreslår....

Kan ärligt säga att jag idag hade köpt en beg Blancpain fifty fathom om möjligheten uppkommit.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Misstänker att det var för att göra uppropet lite mer intressant. "Alla" har ju Rolex på forumet och exkluderar man det så får man in lite mer inspel av andra ovanligare märken.

Jo så är det säkert. Men jag var mer nyfiken på varför Spindel inte vill ha en Rolex. Är det för att "alla" har det, för att märket ogillas eller ngt helt annat?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
jag hade hållit mig till begagnatmarknaden, har ett sjukt sug efter en Linde Wedelin Spidospeed i stål, delvis för att jag tycker klockan är vulgärt ascool. Delvis för funktionen att man kan köpa svindyra extradelar för skidåkning/klättring och dykning. Sen att det är danskt är bara en bonus. Har för mig jag såg en nånstans för runt 60'.
lw_spidospeed_steel_web_05.jpg
Coolt val
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jo så är det säkert. Men jag var mer nyfiken på varför Spindel inte vill ha en Rolex. Är det för att "alla" har det, för att märket ogillas eller ngt helt annat?

Personligen så skulle jag inte köpa en ny Rolex för jag har svårt för vitguldsindex och maxiboetten, de är lite för bling bling för min smak, det finns många andra som ligger före om jag nu skulle köpa något nyare. Många vintage är fina dock.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
jag hade hållit mig till begagnatmarknaden, har ett sjukt sug efter en Linde Wedelin Spidospeed i stål, delvis för att jag tycker klockan är vulgärt ascool. Delvis för funktionen att man kan köpa svindyra extradelar för skidåkning/klättring och dykning. Sen att det är danskt är bara en bonus. Har för mig jag såg en nånstans för runt 60'.
lw_spidospeed_steel_web_05.jpg


Linde e fett!!
 

par

Patek
2-Faktor
jag hade hållit mig till begagnatmarknaden, har ett sjukt sug efter en Linde Wedelin Spidospeed i stål, delvis för att jag tycker klockan är vulgärt ascool. Delvis för funktionen att man kan köpa svindyra extradelar för skidåkning/klättring och dykning. Sen att det är danskt är bara en bonus. Har för mig jag såg en nånstans för runt 60'.
lw_spidospeed_steel_web_05.jpg

Bra, då inväntar jag din öppningstråd. Här har du

http://www.klocksnack.se/threads/2014-linde-werdelin-spidospeed.30384/
 

Wangensten

Panerai
Godt å se noen som ikke ønsker seg Rolex:D
Magnifique;)

Den må være BNIB?
Litt vanskelig da jeg ikke vet priser i Sverige, men...

Jaeger-LeCoultre Reverso, Ultra Thin Moon?
vNZzlsf.png

bmWXR0a.jpg

xtWjfQb.jpg


Eller så er jeg enig i Blancpain Fifty Fathoms Bathyscaphe er en flott sportsklokka
uuCUxRk.jpg

8oB2t14.jpg
 
Topp