• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du vore en klocka....

Obeedoobe

Friends of KS
Efter att ha tillbringat större delen av dagen i ryggläge (julfest med jobbet i går) far det många tankar genom nöten. En tanke var: Om jag vore en klocka, vilken skulle det vara? Det är alltså frågan jag ställer till er nu. Släng gärna med en bild.
Känner mig själv som en riktig beater. Skitig, kantstött och i extremt behov av service. En Seiko skx007, den klocka som jag själv använder som beater. Satan vad sprit är giftigt...
Mvh
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1354995332.943543.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354995332.943543.jpg
    124.3 KB · Visningar: 303

Ricrob

Patek
Mitt svar känns barnsligt självklart!

Jag är en/min Ploprof.. Lite annorlunda, typnsom ET ni vet, så ful så den blir snygg... Ganska bred, nästan lite för kaxig ibland och rejält tjock.. Krallig, kraftfull, stryktålig och badtokiga, japp sådana är vi!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    458.7 KB · Visningar: 234

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Min sålda gamla Certina argonaut 200m. Jag är en sån där djup flummig sökare, men på ytan kan jag verka hyfsat normal, lite av en kameleont som kan sticka ut, men lika snabbt smälta in...

IMG_2618.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Jag är en 16613 med blå urtavla. Lika mycket en winner som en förste förlorare. Utstickande men ändå diskret. Solid, men innerst inne ändå ihålig. Jag är en 16613 med blå urtavla
 
Topp