• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om en ska bort, vilken?

Alarik

Audemars
2-Faktor
Explorer. Könlös trots att det är en klassiker.
Det må vara den mest variabla klockan men ack så personlighetsbefriad och intetsägande.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Milgauss. Explorern är en perfekt "under radar" klocka som fungerar till bokstavligen allt trots att det är en 214270.. @Margarinkungen har en poäng i att en Explorer är en instegs Rolex men hos mig har den lämnat ett ärr och kommer alltid finnas i klocklådan. Om du trivs med båda.. spara några månader till och klicka hem en dykare :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Milgauss ska stanna. Den är snygg (en av få Rolex jag gillar).
Explorer har mercedesvisare. Det är inte snyggt.

Men nu var det ju inte jag som skulle ha den...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag gillar Explorern men samtidigt är ju Milgauss blue riktigt härlig och ovanligare. Om du inte tycker den är för stor och blingig skulle jag behållit Milgaussen.
 
Även om Exp är en fin och elegant klocka, saknar den en "wow känsla" likt den som Milgaussen har. Känns som man kommer tröttna på Exp efter ett par år. Är dock ingen ägare till någondera av dessa klockorna så jag kanske är helt ute och cyklar :)
 

Hamma

Omega
Jag skulle ha sålt Milgaussen. Känns som att det finns en överhängande risk att man tröttnar på just det som gör den speciell. Nedtonade klockor må vara tråkiga men vinner ofta i långa loppet
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Explorern har en jätteful timvisare, och är allmänt tråkig (svart klocka är boooooooring, icke-svart är det nya svarta:D). Milgaussen är ju det roligaste i hela Rolex katalog...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Behåll exp 1 för den funkar till typ allt. Lite svårare med färgerna i milgaussen.
Snarare tvärtom. Svart funkar nästan bara bra till svart, vitt och grått (och ev nån färg till). Blått gifter sig bättre till det mesta annat! (Om vi pratar färgmatchning med klädseln dvs)
 
Senast ändrad:

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Snarare tvärtom. Svart funkar nästan bara bra till svart, vitt och grått (och ev nån färg till). Blått gifter sig bättre till det mesta annat! (Om vi pratar färgmatchning med klädseln dvs)

Gillar man inte svarta klockor klart milgaussen är bättre. Tycker dock att exp 1 passar bättre i de flesta situationer.

Den har ju en massa färg, blått, orange och grönt glas. Rolig klocka om man har fler att rotera med.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Gillar man inte svarta klockor klart milgaussen är bättre. Tycker dock att exp 1 passar bättre i de flesta situationer.

Den har ju en massa färg, blått, orange och grönt glas. Rolig klocka om man har fler att rotera med.
We can agree to disagree:)
(För min egen del har jag svårt att bära mina svarta klockor, tycker att de nästan aldrig går bra ihop med klädseln, ofta dominerat av brunt eller blått...)
 
Senast ändrad:
Topp