• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om min Speedy & min Padi fick ett kärleksbarn?

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Hur skulle det se ut?
Jag tycker om Speedyns färger, storlek & att alla band passar på denna skönhet.
Men jag gillar också Padins lume, enkelhet, index och visare och dennes egenskaper i vatten.
Kan en blandning av dessa två bli...
image.jpeg

... Black Bay Black?!
image.jpeg

Är detta månne klockan för mig om jag vill bli owg? Eller ska jag köra all in på min Speddy och bli owg med den? Den tanken känns också spännande.
Vilken klocka ser du framför dig om du skulle plocka russinen ur kakan på dessa klockor?
 

Ronnie

Rolex
Tycker du tänker klokt med Black Bayen. Kanske att det blir enklare att matcha med band om du undgår det gula på urtavlan genom att köpa en Black Bay Blue.
Kanske skulle svartvitheten och övertydligheten hos en svart Pelagos falla i smaken annars?

IMG_0005_zps476beb3d.jpg
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Tycker du tänker klokt med Black Bayen. Kanske att det blir enklare att matcha med band om du undgår det gula på urtavlan genom att köpa en Black Bay Blue.
Kanske skulle svartvitheten och övertydligheten hos en svart Pelagos falla i smaken annars?

IMG_0005_zps476beb3d.jpg
Tack. Du har helt rätt, den murrigt gula & vita färgen gör ju att vissa nyanser på armband går bort. Men både ljusa & mörka läderband i brunt borde funka. Svarta läder & gummi går ju också bra. Jag tycker Pelagos ser aningen enkel och plastig ut på bild, den faller mig inte riktigt i smaken.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Nu är det på gång! Kloningen är utförd. Det bästa från en mörk, klassisk, schweizisk chronograf möter japansk dykare med färg och datum. Nu väntar vi bara på brevbäraren.
Vad blev det? Och varför blev det en sån? Snart vet vi och får svar på alla våra frågor.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Nu är det på gång! Kloningen är utförd. Det bästa från en mörk, klassisk, schweizisk chronograf möter japansk dykare med färg och datum. Nu väntar vi bara på brevbäraren.
Vad blev det? Och varför blev det en sån? Snart vet vi och får svar på alla våra frågor.
Väntar tålmodigt!
Gissar på en Longines i Heritage-serien ;)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Fick en bild i huvudet, att om Padi och speedy skulle hoppa i säng tillsammans så skulle resultatet bli den här poppiga rebelliska tonåringen tillslut:D
IMG_1137.JPG
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Fick en bild i huvudet, att om Padi och speedy skulle hoppa i säng tillsammans så skulle resultatet bli den här poppiga rebelliska tonåringen tillslut:D
IMG_1137.JPG
Väntar tålmodigt!
Gissar på en Longines i Heritage-serien ;)
Då några av ledorden i arvsmassan är enkelhet, vatten och stilren så har jag svårt att se det resultera i en (X33???) pop-omega denna gången.
Men jag gillar hur du tänker.
Heritage däremot, det bräns!
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Då har det hänt! Avkomman har ankommit. Och här är resultatet
IMG_0301.JPG

Breitling Superocean Heritage 42.
Speedyns färger och storlek och Padins datum och egenskaper i vatten.
Stil och flärd från Speedyn och funktion från Padin.
Mest positivt överraskad är jag över meshlänken. Mycket bekväm.
Tack @Oli
Trevlig helg
 
Topp