• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni hade 50k vilken klocka?

frere

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
 
Så nöjd med min första rolle.. Prisklassen på en beg guld/stål submariner kanske ligger ligger lite högre än 50.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    104.1 KB · Visningar: 142

Nicbex

Audemars
2-Faktor
52mm från yttersta spets till yttersta spets men bandhornen är inte helt raka så de flesta skulle nog säga 50mm lug/lug. :)

Och någon gubbklocka skulle jag inte kalla just denna modell.
Att köpa Breitling känns ju lite som att köpa Aramis som parfym men den där modellen gillar jag verkligen :angel:
 

deddas

Rolex
52mm från yttersta spets till yttersta spets men bandhornen är inte helt raka så de flesta skulle nog säga 50mm lug/lug. :)

Och någon gubbklocka skulle jag inte kalla just denna modell.
Nej gubbklocka är det definitivt inte!
Men känns den inte massiv på armen??? Jag tycker 40 mm känns stort :s
Mvh
Väldigt nyfiken
 

deddas

Rolex
Men vad tycker ni om 16570?? Alltså exp ii. Tycker den ser sjysst ut ibland och inte alls sjysst ibland någon som tycker något eller har den t.o.m.?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej gubbklocka är det definitivt inte!
Men känns den inte massiv på armen??? Jag tycker 40 mm känns stort :s
Mvh
Väldigt nyfiken
Knappast, 43mm är inkl kronskydd.
Titanet gör den härligt lätt dessutom. Sover alltid med den på, glömmer av den på armen hela tiden.
 

tobb3

Omega
svår prisklass de flesta klockar man vill ha ligger antigen under eller över..
Men om man måste, en begagnad explorer 216570 med svart urtavla.
 

Ruben

Rolex
Valet hade stått mellan en ny speedy, aquaterra eller en beggad 16610 (hade egentligen velat ha en 16710, men blir svårt o klämma in en med SEL inom budget i ett vettigt skick).

Speedyn funkar lika bra på länk som på nato eller läder. Funkar till nästan allt i klädväg också. Nackdelen är att den inte går att bada med och saknar datumfunktion.
Aquaterra går utmärkt att bada med och har datum. Trevligt med det nya verket också. Den saknar dock coolheten som finns i speedyn, men kompenserar med en fantastisk tavla.
Subben klarar allt och är en riktigt toolwatch. Lika mångsidig som de andra klockorna.

Men som OWG faller speedyn bort pga av datum och ej badtålig. Aquaterra eller Sub. Hade nog kört mellanmjölksvalet och kört på en Sub. Den känns liiiite mer mångsidig än aquaterran.
 
Topp