• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni hade 50k vilken klocka?

Jimpa

Panerai
Jag missade att det var (owg) och tänkte snarare på vad som är på G in om jag hade 50k på klockkontot just nu. Speedy eller explorer ll vit tavla isf. Men annars hade jag velat ha en 14060 eller nån tidigare modell på sub no date som enda klockan. oslagbar enligt mig. And i got it :happyhappy: :heart::rolex:
IMG_20160607_180559368.jpg
 

Jimpa

Panerai
Kan man spara ihop 50 papp kan man spara ihop lite mer. Och kan man inte spara ihop mer ska man knappast bränna sina sista sparade slantar på en klocka ändå.
Visst vill man inte acceptera spelreglerna i tråden ? Haha vi e klocksjuka så det finns inget som heter owg egentligen heller ju :angel:
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Kan man spara ihop 50 papp kan man spara ihop lite mer. Och kan man inte spara ihop mer ska man knappast bränna sina sista sparade slantar på en klocka ändå.

Hör inte hit.

Samma sak varje gång, tråden har en budget och hälften ger förslag över budget. Dessa trådar hade varit väldigt mycket mer givande om man följde budgeten som angivits.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Beggad seadweller if you ask me. Bevarar investeringen och dessutom ultimat design passar till allt, klassiker och funkar i ur o skur.
 

Mankebank

Cartier
Hör inte hit.

Samma sak varje gång, tråden har en budget och hälften ger förslag över budget. Dessa trådar hade varit väldigt mycket mer givande om man följde budgeten som angivits.
Äsch, förslagen är ju i rätt bollpark i alla fall. 50 eller 60 - eller vad en begagnad keramisk sub med datum kostar - är väl praktiskt taget sak samma. Det är inte som att alla förslagen är "Daytona i platina eller ingenting" eller "Den enda klockan värd att äga är Richard Mille. Och det måste vara en tourbillon."
 
När jag köpte min första dyrare klocka blev det en Gmt Master 2 för att den gick att variera med olika insert och den passar även bra på jubilee. Idag kanske det är svårt att klämma in en Gmt Master under 50.000kr?

image.jpg

image.jpeg
Sen känns det som varenda en man kollar på har "okänd servicehistorik" vilket inte gör saken billigare :(
 

DrDre

Patek
Om man vill ha ngt lite udda å kan leva utan datum så är ju Millgauss ett rätt kul alternativ. Gärna den med blå tavla.
 

J&B

Omega
Håller på att flytta och har lagt undan samlingen och har nu bara min 114060, visst saknar jag variationen med att kunna alternera men är för tillfället OWG och kan inte se vilken klocka i den prisklassen som skulle vara bättre.
 
Topp