• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni hade börjat om på noll

Tarkovski

Omega
Jag är som några andra grön. Jag köpte en dress-Citizen för 1600 kronor så vitt jag minns och i efterhand var det ingen bra affär. Jag skulle möjligtvis köpa en Orient Mako eller en Certina Action Drive om jag visste bättre. Just nu har jag Vostoks och vintageklockor i min lilla samling.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Köpte en Seiko Sumo med blå tavla för att efter några månader köpa en Marinemaster. Skulle gjort exakt samma igen men behållt Marinemastern för evigt.
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Började jäkligt sent, köpte en Skx007 i december förra året och sedan dess har jag gått igenom Skx009, Citizen Ecozilla, Oris aquis, Padi, nån G-shock. Och sitter nu med en Avenger II gmt. Hade gärna börjat om med en 007 då jag gillar den och har den kvar men sen hade jag nog hoppat direkt till dagens Breitling eller något ovanför för att slippa kasta stålar på klockor som bara köps för att dämpa köpsuget:)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jag köpte en tag heuer monaco för 10 år sen. Valde mellan den och en orange po och omegan hade varit det bättre valet, jag hade gärna burit den som väl inkörd beater idag.

Vad jag hade köpt idag vete sjutton, är inte så intresserad av nya klockor annat än som bad- och slitklockor. En seiko tuna antagligen.
 

Rivalen

Rolex
Om jag bortser från vissa klockors värdeökning de senaste 10 åren för att annars blir det för enkelt.

Jag köpte en Sinn U1 och hade gjort detsamma idag. Övrigt hade jag nog gjort annorlunda så hade jag haft lite mer pengar för min nu beställda Dornblüth 99.4. Visst kan man sälja, men jag gillar dem ju, så de blir kvar. :)
 
Senast ändrad:

MånsT

Rolex
Då hade du nog aldrig köpt nått annat..
Ett av de stora problemen med denna typ av frågeställning. Att man går direkt på en utvecklad smak.

Fast å andra sidan; nu, vis av lite erfarenhet, kan man gå mer direkt på det riktigt riktigt obskyra!
Nä, förmodligen inte men en Speedmaster fixar det mesta. Köper hellre vad jag vet jag vill ha än flippar flera gånger som jag har gjort.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Jag köpte en Breitling och hade nog gjort det igen. Men med tanke på värdeökningen de senaste åren hade det antagligen blivit en annan modell än den B30011 på stållänk jag köpte då för futtiga 8k...
 
IMG_3300.JPG
Ångrar att jag inte köpte en Speedy som första klocka ... .
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Tudor black bay, röda, första generationen.

Skulle inte förändra eller köpa något annat med den kunskapen jag har just nu. Snarare, jag skulle inte ha sålt den från första början.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Köpte en en 16710 som jag har kvar och inte kommer sälja, men borde nog köpt den sista årsmodellen 16750 som har matt tavla. Anledningen är att matt tavla är snyggare. Nackdelen med en 16750 är att den kanske inte hade kunnat användas dagligen tills jag blir gammal.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor

Därför... ;)

Jag tycker att VC Overseas är den snyggaste chronografen (inte så förtjust i tachy-skalor), jag gillar ljusa/vita tavlor bättre än svarta och samtidigt funkar den som mer "dressad" än många andra klockor på länk när de behoven infaller.

Om jag hade börjat om på noll så hade denna varit perfekt att "utvidga" samlingen runt...

20170517_085507.jpg
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Min första var en Rolex GMT keramisk från 2009. Hade gjort likadant och behållt den.
 
Nä, förmodligen inte men en Speedmaster fixar det mesta. Köper hellre vad jag vet jag vill ha än flippar flera gånger som jag har gjort.

En bekant till mig loggade in här på KS för nått år sen, köpte en nästan flång ny Speedy Pro, loggade ut och kom typ aldrig mer tillbaka.

Så kan man också göra men det blir ju inte mycket till forum då.
Hejja de notoriska flipparna.
 

Husse

Patek
Jag skulle aldrig, jag menar ALDRIG, sålt min Heuer 980.007!
Köptes 1982. Jag har kvar kvittot!
Hade lätt varit en av dom äldst ägda klockorna på KS och fullmatad med minnen!
Sedan tror jag att det testats lite mer innan köp(!) så att det man köper passar en själv bättre!
 

Hamma

Omega
Köpte en Jaques Lemans för en sisådär 12 år sedan men det var först när jag köpte en Seiko skx007 några år senare som intresset började spira. Med facit i hand skulle jag nog ha hoppat den där JL-klockan:)
 

larsbeg

Panerai
Köpte; en Tag Heuer 2000.
Skulle köpt; en Rolex Gmt med pepsiring.
Varför blev det inte så?, suget efter finklocka blev för stort och budgeten räckte till Tag ...:rolleyes:
 

Cryssarn

Rolex
Min första över 5k klocka var en röd black bay. Skulle absolut köpa den igen. Efter det så hade jag köpt en skx009 istället för en 007, och den hade jag behållit som beater. Hade sedan förmodligen valt en DJ istället för Hydronaut+Air King. Älskar min vita A17380 så den hade jag garanterat köpt
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Skulle ha lagt mina 5k på en schysst mekanisk Seiko istället för en Certina kvarts-krono. Å andra sidan höll den där kvarts-kronon något extremt bra trots att jag var milt sagt oförsiktig om den så jag vettefan om det var ett misstag.
 

CyberAndre

Cartier
I så fall hade jag direkt köpt en Rolex submariner. Vinglade för mycket i mina beslut då.

Därefter; Den GS jag blev förälskad i och äger. Ångrar inte. Och därefter hade jag skaffat den Omega jag också innehar, en sån häftig sommardinka saknar motstycke! Ångrar inte.
 
Topp