• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni skulle köpa en av dessa vilken skulle ni då köpa?

Vilken skulle ni köpa?

  • Rolex Explorer II

  • Rolex GMT-Master II


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har länge velat ha en Rolex Explorer II men nu när klockintresset har börjat ta fart på riktigt har även GMT Master II visat sig vara ytterligare en favorit.
Explorer II ser jag inte så ofta som GMT vilket också är en fördel, vilken föredrar ni fellow KS:are?
Hade jag haft möjlighet hade jag tagit båda men...

Explorer II
32738719487e8eda56625c179041387e.image.191x320.jpg

GMT-Master II
50954fa9360a7468f18110682448efe4.image.197x320.jpg

(finns ju andra affären än krons)
Jag har redan en Datejust II, Oyster Perpetual 1500 så det är en Sport modell som är nästa.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Nya exp2:an är fin tycker jag. Men ganska stor med sina 42 mm. Bär man upp den så är den grym, men på mig sitter GMT:n bättre. Och BLNR är en grymt fin ref. Jag skulle alltså satsa på BLNR. Men sitter exp2:an bra så är det ju en lite kaxigare klocka, vilket kanske är kul?
 

Schildfat

Cartier
Beror lite på vad du är ute efter.. Tycker GMTn är rätt så "flashig" med keramisk blå ring och PCL, men explorern är ju större och med vit urtavla är de nog lika "flashiga" båda två.. Dock är jag en sucker efter 116710 i båda färgerna och har själv just införskaffat en. Kör på GMTn! ;)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är 193 cm lång och har en extra länkbit på DJ2, EXP2 sitter bra på min arm, GMT:n är mindre än DJ2, inget lätt val
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Har haft 116710LN och gillade den stenhårt. Den fick dock lämna när jag skaffade SubC. Explorer II är trevlig men jag tycker att visarna är oproportionerligt stora.
 

Marsupilami

Breitling
Kanske är tråkig, men BLNR GMT:n är i mitt tycke bland det snyggaste Rolex har i sortiment i dagsläget, men jag hade troligtvis personligen valt en Pepsi GMT av nostalgiska själ.
 
Topp