• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni skulle köpa en av dessa vilken skulle ni då köpa?

Vilken skulle ni köpa?

  • Rolex Explorer II

  • Rolex GMT-Master II


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Rätt olika dessa två...BLNR är ju sportig och elegant på nåt vis. Expyn är mer sportig så att säga. Jag har haft båda och jag håller ej med om att Expyn bärs så stort. Har normala handleder. Den är faktiskt tunnare än en sub o glider enkelt in under manschetten.. BLNR är oxå mer blingig med sina polerade mittlänkar. Jag gillar det men det är långt ifrån alla som pallar med det.
Om du väljer BLNR så är ju ett alternativ att köra den på jubilie. Bjuckar på en bild på min gamla.
FullSizeRender.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Explorern är tyvärr för stor i mina ögon, annars är det en grym klocka. Haft både med svart och vit tavla men såldes som sagt pga. storleken.

Idag har jag en 116710LN i lådan, har svårt för färgkombinationerna i Batman.
 

Josef B

Bestraffaren
ExpII röstar jag på. Anledningen för mig är helt enkelt att den känns som en mer allsidig klocka, sportigare och en mer laid back. GMTn är fin som satan, men tappar mycket pga polerade mittlänkar men väger upp till att storleken på 40mm är perfekt och passar bra till yrkesfolk som sitter på kontor.
 

Rivalen

Rolex
Vad gör man åt de mittlänkarna om man skulle få det problemet nån dag? Kan en AD lugna ner klockan genom att borsta (?) mittlänken, eller kan man sätta den på ett Yachtmastergummi och sätta in ett 114060 glas utan bubbla och få en drömklocka?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Explorer 2 är verkligen grym och det verkar som storleken är största problemet enligt er mina KS vänner.
Jag kan bära upp den och det skulle vara en grym sommarklocka dessutom utan polerade mittlänkar. Men svart eller vit, det återstår att se.
Stort tack för all feedback och för enat engagemang.

H
 
Topp