• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om OWG var ett måste

fredtiger

Cartier
1. Min SS Chronolink (gåva från min pappa)

hYDQ7mb.jpg



2. Rolex Submariner (5513)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Dessa frågor är inte lätta, om jag bara skulle ha en klocka så ställs ju flera krav på den än om man hade flera... Så för att svara på denna fråga så bortser jag från aspekter att klockan utöver måste vara snygg/sexig även ska vara stryktålig och vattentät vid simning tex

Behålla bara en av de jag har i lådan - 1680:
81525E52-DA5A-491F-9BB4-930496D823DB-54082-00001A7E5590D6FC_zpsb0a9b9f2.jpg



Bara en är en tuff Mo-Fo... tror jag skulle kunna leva rätt gott med en 6265 (fast med två urtavlor...)
waRX6265A01-01.jpg


1180_1237.jpg
 

max

Dancing Queen
9 av 10 väljer Nautilus? WTF.

Jo när det gäller OWG så tycker jag man får ta något som passar i så många situationer som möjligt och som man inte tröttnar på. I en klocksamling kan man ju gå mer bananas ut åt kanterna men anser att nautilus är en extremt bra allroundklocka med tidlös design. Nästan så att man skulle ha den utan komplikationer och på länk istället för månfas och band som jag lade fram.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag skulle behålla min 16710:a , klassisk,snygg, enkel och användbar klocka då den har 2 tidzoner.

RolexGMT_zpsa94d35ae.jpg


Klockan jag skulle köpa är inte jätte dyr, men den är svår att få tag på nu förtiden. För ett par år sedan så fanns dom alltid på chrono24. Såg att det fanns en liggande på chrono24 just nu.

Men det skulle bli en Chuck Maddox från Omega med refnr. 376.0822.

image_zps44f3d27f.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kul tråd!
Min keeper skulle vara min GMT2. Robust och tidlös. Skulle säkert hålla tills jag är 80 år, med lite service. Safirglaset gör att den passar även för en gubbe. :)
se7n80R.jpg


Min valfria OWG klocka kan te sig märklig. Älskar vintage Rolex, t ex en gammal Sub, GMT eller Daytona. Men en sådan skulle inte kunna följa med överallt. Tilltalas av en lite diskretare klocka som klarar både tuffa tag och en galamiddag. Vridringen skulle hjälpa mig både när jag kokar ägg och dyker. Så Datejust Turnograph blir mitt val.
hXh8ZtB.jpg
 

Jonaz

Rolex
Tvingades jag att välja ur nuvarande samling hade denna fått följa med, den är mest allround och passar till det mesta.

ezamyhy3.jpg


Om jag tvingades att ersätta alla mina klockor med EN klocka, ur min egna plånbok hade det förmodligen blivit samma klocka.

Om en ande hade uppenbarat sig pgr. av allt för frenetiskt putsande på en lampa, och knyckt hela min klocksamling... Och fått dåligt samvete. Fick jag välja helt fritt utan att tänka på cash... Jaeger deep see chrono. Skitsnygg, tål att bäras både till vardags och fest.


iPhone | Tapatalk
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Utan tvekan en Cartier Tank! Liten, tidlös, svindyr, diskret.
Kanske denna grymma Tank från Ralph Laurens samling?
tank2.jpg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
1, min SS Cronolink
2, explorer II från 1977
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    96.2 KB · Visningar: 44
  • image.jpeg
    image.jpeg
    96.6 KB · Visningar: 36
Senast ändrad:
Båda frågorna rätt svåra att svara på, eftersom jag kanske är på väg att flippa två stycken...

Undrar om jag inte skulle behålla min gamla Tag Heuer Professional Quartz Chronograph. Inget direkt kapital bundet, men rätt mycket nostalgi då det var den första klockan jag köpte för egna pengar.

Sen skulle jag nog köra på en PP Aquanaut i stål. Den ser grymt fin ut på bild och är den hälften så fin IRL så är det nog en klocka som räcker livet ut.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Det här var ju lite roligt, 2,5 år senare är du där. Har du kvar Tagen?
 
Topp