• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om OWG var ett måste

1. 16570
IMG_9980.JPG

2.
Mycket svårt! Älskar vintage Daytonas, så det skulle få bli en fullset Daytona 6263:)
5275170_orig.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jäklar vad tiden går och saker och ting förändras. Nivadan är ju väck sedan länge... känns som hundra år :)

1. Nuvarande keepern är flingan



2. Är fortfarande betydligt svårare... Jag suktar fortfarande efter en vintage JLC deepsea alarm, eller varför inte en Daytona PN :)







Fast egentligen så måste jag ha en lite vattensäkrare som OWG-klocka, och skulle nog därför köpa en tropical GMT 1675 med minutetrack, och lite olika länkar och inserts att variera med :)



 

corbendallasx

Friends of KS
1: OM du bara fick behålla en av de klockor du äger, vilken skulle det vara?
Explorer 2:an. Jag gillar alla mina klockor men den här ligger väldigt varmt om hjärtat.
DSC_1750.jpg

2: OM du hade råd att köpa vilken klocka som helst, men var tvungen att bara bära den resten av livet, vilken klocka skulle det vara?
Mycket svår fråga och egentligen ska man väl inte uttala sig förren man haft klockan på armen ett bra tag. Måste ju "kännas" rätt.
Laurent Ferrier Galet Square, exakt vilken av dom har jag inte lyckats bestämma mig för än.
Galet Square for Only Watch 2015:
Laurent-Ferrier_Galet-Square-OnlyWatch2015_002.jpg


Eller kanske nya Galet Square Autumn:
Laurent-Ferrier-Galet-Square-Autumn-3.jpg

Hörs ju på namnet. Galet snygga :p
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag säger inte att det är något fel men har man obegränsat med pengar tror jag många väljer något annat;)
Självklart förstår jag vad du menar. Som enda klocka är sportrolex svår att överträffa. Men får jag däremot frågan om vilken klocka som är en keeper så blir faktiskt svaret min 61GS, mycket pga tillgången. Min 1675 kan mycket väl bytas ut mot en 1680 i framtiden.
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
Självklart förstår jag vad du menar. Som enda klocka är sportrolex svår att överträffa. Men får jag däremot frågan om vilken klocka som är en keeper så blir faktiskt svaret min 61GS, mycket pga tillgången. Min 1675 kan mycket väl bytas ut mot en 1680 i framtiden.
En keeper blir lättare en keeper om den inte binder så mycket pengar(läs inte lönt att sälja) som du kan köpa något annat kul för. Sen är det ju bra om man gillar den dessutom:) Hade man haft obegränsat med pengar till klockor hade allt blivit keepers:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En keeper blir lättare en keeper om den inte binder så mycket pengar(läs inte lönt att sälja) som du kan köpa något annat kul för. Sen är det ju bra om man gillar den dessutom:) Hade man haft obegränsat med pengar till klockor hade allt blivit keepers:)
Min keeper til dödsdagar är och förblir min farfars farfars gamla fickur i silver som du sett i mitt inlägg. Så jag ger dig rätt på den punkten, den är inte värd mycket i pengar räknat men det sentimentala oförgängliga värdet kan inte mätas i pengar.
 
  • Like
Reactions: par

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det har du helt rätt om men när fråga nr2 är om du har råd med vad som helst så känns Seiko ointressant.
Det handlar om smak också, de bästa klockorna jag ägt har varit SEIKOs. Det finns ju även helguld-GS man kan lägga pengar på om man har för mycket pengar över. En GS GMT i guld går loss på typ 150 papp och då får man en löjligt bra klocka specad till +4/-2.

SEIKO är inte bara den fattigas alternativ om du nu tror det. Gillar man mer avancerade komplikationer däremot så ryker ju SEIKO (förrutom Credor).
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
1. Min älskade stekarsub (116613LB).
11899618_869511113134719_2035252549_n.jpg

2. Sub i helguld. Jag har dock inte lyckats besluta vilken ref. jag vill ha, provade en hyffsad kandidat i helgen:
IMG_2709.jpg


Avslutar med att slänga in en inspirerande målbild:
Tom-Ford-rolex-submariner-gold-116618ln-2.jpg
 

JayJay

Rolex
Jag säger inte att det är något fel men har man obegränsat med pengar tror jag många väljer något annat;)
Oj. Du framstår som en smula trångsynt just nu. Att många väljer ngt annat är självklart. Att det dock finns dom som absolut skulle välja Seiko är väl självklart? Har för mig att det t ex finns en minute repeater från Credor-linjen som är riktigt fet. Seiko har en extremt bred repertoar. Många gillar det även om du inte gör det.
 

par

Patek
2-Faktor
Oj. Du framstår som en smula trångsynt just nu. Att många väljer ngt annat är självklart. Att det dock finns dom som absolut skulle välja Seiko är väl självklart? Har för mig att det t ex finns en minute repeater från Credor-linjen som är riktigt fet. Seiko har en extremt bred repertoar. Många gillar det även om du inte gör det.
Så kan det vara, men tror fortfarande inte folk med obegränsat med pengar köper en Seiko som owg.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Så kan det vara, men tror fortfarande inte folk med obegränsat med pengar köper en Seiko som owg.
Kan ju vara någon som är genuint klockintresserad och just Seiko som favorit. Lär finnas någon special även av Seiko som gjort i en eller två ex som är supersvår att finna. Kanske en Seiko som varit i rymden tex.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag har hittills försökt ersätta denna med både en Rolex DayDate i gul guld och en AP RO 15300st men hittills har ingen tagit stafett pinnen från denna.
20151130_125838.jpg


Den köptes på min 22 års dag, av mig själv såklart, och den står för det hårda arbetet jag hittills gjort och jag är extremt stolt över den :)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
På 1 svarar jag:
CPrERl2.jpg


Fråga 2 är fan så mycket svårare. Finns mycket kul. Men dessa är trevliga kandidater:

6240 "solo"
RPR_DSC_0237.jpg


Tudor 7928 square crown guard
7928-square.jpg


1019 är inte heller tråkig
7807f7963bd28910d807ab5b88bb8d95.jpg


Skulle kunna leva med en 6263 också
6263-sigma-1-1000.jpg


Eller så kör jag bara på en lasse-Nautilus
571103-jpg.1194


Eller en 15202
timetapestry_raphael_too_Audemars_Piguet_RO_15202_03_zps967c0db0.jpg


Kan fan inte bestämma mig :)
 
Topp