• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om Rolex skulle börja med LE... ?

Isodor

Audemars
Satt och funderade på om vad som ev. inträffar om Rolex hade börjat med Limited edition serier likt typ IWC, Omega, Panerai etc.

Man kan ha sina funderingar, men vad tror ni konsekvensen skulle bli?
 

Johan M

Cartier
Det skulle inte bli några särskilda konsekvenser. De skulle sälja precis som deras vanliga modeller.
 
Beror väl på i vilken skala man skulle göra det, finns det inte redan en del limiterade tavelvarianter till Daytona och Daydates? Man kallar dem väl inte LE, eller numrerar dem, men tanken är väl liknande.
Tror inte det skulle förändra så avsevärt om man inte går bananas...
 

Isodor

Audemars
Satt också och funderade på om Rolex idag tillverkar t.ex tavlor som är i begränsad upplaga till olika modeller.

Inte läst så mycket om det, men man har ju sett t.ex Oman etc.
Har t.ex företag kunnat lyckas få sin text tryckt mot en fet summa pengar? Eller måste det vara politiskt/statligt motiv för Rolex?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tycker inte om limited edition saker.
En vanlig sub med en text "Limited Edition" är skit.
En 100% helt ny klocka i begränsad upplaga utan något "Limited Edition" i namnet är grymt!
 

BOTL

Panerai
För en okunnig inom klockvärlden tycker jag det är kul med limiterade utgåvor, tex fira en model som fyller X år osv. Men i begränsad upplaga och inte höja priset för mycket utan allt för att behålla sin klass anser jag. Klass och dyr går inte alltid hand i hand. Man ska behöva jaga, läsa på, vara nyfiken och jag hade gärna sett att dessa klockor fick en väldigt diskret liten sak som visar att de är limiterade .


Ben Bockbrännarbolmers
 
Dom gör ju även nu åt Dominos Pizza, ingen LE iofs..

Gamla med loggan på tavlan
pic_id10268_no1_xl.jpg


Även om dom numera endast verkar branda länken...
Rolex-Air-King-Domino-s-Pizza-1186_4.jpg



Sedan har dom väl släppt några Japanska LEs...

Typ denna TOG...med grön visare och ska vara gjord i 300ex...

1096222d1369370509-rolex-japan-only-green-116263-turn-o-graph-18k-ss-1-only-300-image-jpeg.26516
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Dom gör ju även nu åt Dominos Pizza, ingen LE iofs..

Gamla med loggan på tavlan
pic_id10268_no1_xl.jpg


Även om dom numera endast verkar branda länken...
Rolex-Air-King-Domino-s-Pizza-1186_4.jpg



Sedan har dom väl släppt några Japanska LEs...

Typ denna TOG...med grön visare och ska vara gjord i 300ex...

1096222d1369370509-rolex-japan-only-green-116263-turn-o-graph-18k-ss-1-only-300-image-jpeg.26516
När det gäller Dominos så är väl mig veterligen brandingen av länkarna inte gjorda av Rolex själva.
 

F-L-P

Panerai
Satt också och funderade på om Rolex idag tillverkar t.ex tavlor som är i begränsad upplaga till olika modeller.

Inte läst så mycket om det, men man har ju sett t.ex Oman etc.
Har t.ex företag kunnat lyckas få sin text tryckt mot en fet summa pengar? Eller måste det vara politiskt/statligt motiv för Rolex?

Typ som comex?

attachment.php
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Skulle Rolex börja med LE i samma antal som och Hublot så tror jag att det skulle vattna ur märket.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
En limiterad upplaga betyder att antalet som kommer produceras är förbestämt. Detta innebär att varken Comex eller någon annan brandad är limiterad då kunden har haft möjlighet att utöka beställningar. Frågan är dock om Daytona Beach serien möjligen kan anses vara limiterad.
 
Själv tycker jag det är på gränsen att gå runt och göra reklam för ett företag med logga på klockan, ex. Omega.
Handlar det om annat, ex. Dominos blir det mera än tveksamt.
Ur borde vara namnlösa och bedömas efter yttre och inre kvalitet. De´ni!
 
Topp