• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om Sandvik stål..

Sitter här på balkongen med ett glas vansinnigt kyld cider och tänker på Sandvik stål samtidigt som jag tänker att jag kanske borde tänka på annat :) I vilket fall, så funderar jag på om Sandvik även levererar till Tudor nu för tiden. Är det någon som vet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Mina efterforskningar har endast lett till Rolex.
Att det står Rolex på boetter och kronor har ingen koppling till ståltypen.
904L har egenskaper som Rolex önskar, det är inte automatiskt en bättre kvalitet.

För övrigt är Sandvik långt ifrån den enda producent som tillverkar 904L. Och enligt dom som har mer insikt så är det dessutom tveksamt att Sandvik är ensamma leverantörer till Rolex nu för tiden, även om så var fallet förr om åren.

(Men som inside information kan jag avslöja att man i visningsdelen av Sandviks smältverk har en bild på en rolexboett i profil. Med blå bezel. Dvs. högst troligt en Tudor. Det beror nog snarare på marknadsförarnas brist på insikt i skillnaden mellan Rolex och Tudor dock).
 
För övrigt är Sandvik långt ifrån den enda producent som tillverkar 904L. Och enligt dom som har mer insikt så är det dessutom tveksamt att Sandvik är ensamma leverantörer till Rolex nu för tiden, även om så var fallet förr om åren.

(Men som inside information kan jag avslöja att man i visningsdelen av Sandviks smältverk har en bild på en rolexboett i profil. Med blå bezel. Dvs. högst troligt en Tudor. Det beror nog snarare på marknadsförarnas brist på insikt i skillnaden mellan Rolex och Tudor dock).

Tack för intressant info!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
För övrigt är Sandvik långt ifrån den enda producent som tillverkar 904L. Och enligt dom som har mer insikt så är det dessutom tveksamt att Sandvik är ensamma leverantörer till Rolex nu för tiden, även om så var fallet förr om åren.

(Men som inside information kan jag avslöja att man i visningsdelen av Sandviks smältverk har en bild på en rolexboett i profil. Med blå bezel. Dvs. högst troligt en Tudor. Det beror nog snarare på marknadsförarnas brist på insikt i skillnaden mellan Rolex och Tudor dock).

Precis som krämbulle säger så finns det en reklambild i visningshallen till stålverket.Ville ju gärna tro att det är en blå flinga då jag stod där och jämförde med min. Här har ni iaf bilden.
image.jpg
 
Topp