Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Om verket rör sig när man drar kronan in och ut...?

Diskussion i 'Vintage' startad av Joshua3, 20 februari 2016.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

... sitter verket dåligt fast då? eller kan det göra det?

Jag har en Tudor Sub som det gör det på...

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Inte bra, skaver på tavlan. Öppna och spänn fast!

3. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

hur spänner man fast?

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Har nog aldrig pillat i en sub men andra oysterboetter sitter fast med små brickor som kilas in i boetten och skruvas fast i verket.

5. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    I min DJ satt verket löst. Verksskruvarna satt i hål med gängpaj. Funkade hyfsat pga att sakerna satt tajt, men jag lyckades reklamera klockan. Verket krävde en större service/renovering. Synd då den hade en vit tavla, oysterlänk och box.

6. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

känns som detta hände när den var inlämnad för äkthetsintyg, kanske det händer nåt när man bara öppnar boetten`?

7. acce1999

acce1999 Friends of KS

Som @Aurum skrev så sitter verket fast m h a två skruvar. De är dessutom "felgängade" med avsikt, så man drar fast verket genom att dra skruvarna åt "fel" håll. En och annan som gjort fel och därför dragit sönder gängorna när de trott att de har försökt lösgöra skruvarna och i stället dragit åt dem för hårt. Och vice versa, trott att man fäst verket, men i stället bara dragit upp skruven... Det är väl det sistnämnda som har hänt. Vem öppnade? Gå tillbaka och be dem göra om.

Jag kan minnas fel om modellen... Så rätta mig om jag har fel.

A