• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om verket rör sig när man drar kronan in och ut...?

D

Deleted member 1154

Guest
... sitter verket dåligt fast då? eller kan det göra det?

Jag har en Tudor Sub som det gör det på...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
I min DJ satt verket löst. Verksskruvarna satt i hål med gängpaj. Funkade hyfsat pga att sakerna satt tajt, men jag lyckades reklamera klockan. Verket krävde en större service/renovering. Synd då den hade en vit tavla, oysterlänk och box.
 
D

Deleted member 1154

Guest
känns som detta hände när den var inlämnad för äkthetsintyg, kanske det händer nåt när man bara öppnar boetten`?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
känns som detta hände när den var inlämnad för äkthetsintyg, kanske det händer nåt när man bara öppnar boetten`?
Som @Aurum skrev så sitter verket fast m h a två skruvar. De är dessutom "felgängade" med avsikt, så man drar fast verket genom att dra skruvarna åt "fel" håll. En och annan som gjort fel och därför dragit sönder gängorna när de trott att de har försökt lösgöra skruvarna och i stället dragit åt dem för hårt. Och vice versa, trott att man fäst verket, men i stället bara dragit upp skruven... Det är väl det sistnämnda som har hänt. Vem öppnade? Gå tillbaka och be dem göra om.

Jag kan minnas fel om modellen... Så rätta mig om jag har fel.

A
 
Topp