• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega 2254.50 eller 42mm Planet Ocean - Vilken hade ni valt?

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum

2254.50 eller Planet Ocean 42mm 2500

  • 2254.50 Seamaster

    Röster: 35 44.9%
  • Planet Ocean 42mm

    Röster: 43 55.1%

  • Totala väljare
    78
D

Deleted member 1154

Guest
Vilken av Dessa hade ni valt? och varför?
Omega seamaster 2254.50 swordhands, automatisk
Omega seamaster planet ocean 42mm 2500-verk, automatisk
båda är från ca 2007

lånade bilder


image.jpeg
image.jpeg
.
 
Senast redigerad av en moderator:

tobb3

Omega
Skulle utan tvekan valt PO'n. Även om den är lite biffigare så har den ett mer stilrent utseende, har rätt svårt för bezeln på 2254.50.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Känner mer för 2254.50 men 2500 är ju ett finare verk än 1120. Fast PO är betingar ju mer pengar, skall den ju göra också.
 
En balans som andas fritt och med tillhörande co-axial gång ger 2500-verket en liten fördel (och troligen är det en C-version om klockan är uttagen år 2007, 2254.50.00 slutade att tillverkas år 2008 och var tillsammans med dåvarande De Ville Prestige en av de allra sista modellerna som fortfarande hade kaliber 1120 tickande i sitt inre). Frånsett urverket är det väl hugget som stucket; båda är solida dykare och båda har uppnått ikonstatus när det gäller moderna Omega-dykare. Ett smakval helt enkelt.

Som lite kuriosa kan påpekas att 2254.50.00 listade på 17,5k år 2007. Vansinnigt mycket klocka för pengarna och det lite roliga, i alla fall för ägarna, är att modellen hakat på Omegas rörelse up-scale vilket gör att välvårdade exemplar av de sista årgångarna i fullset kostar lika mycket beggade nu som de gjorde sprillans nya för nio år sedan.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Laserpelle

Breitling
2254.50.00 men jag gillar båda. Har själv den förstnämnda och är sjukt nöjd med både utseende och urverk!
 

mega

Rolex
Väldigt svårt val, hade det varit 8500 hade jag valt PO, nu väljer jag 2254 istället, den är så vansinnigt kaxig. Saknar min gamla.
 

Tassoli

Omega
Tycker inte någon bild i världen kan göra 2254.40:n rättvisa. Riktigt snygg klocka med originellt utseende. Går inte att missta för något annat:happyhappy:
 

Norra

Panerai
2254.50 alla dagar i veckan. Tycker Planet Ocean-modellerna är för "mjuka" i designen, rent allmänt..
 

pederr

Cartier
PO:n. Det baserar jag till en del på verket, även om jag inte är "verksnörd". Jag föredrar också PO:ns design framför SMP:ns bezel, svärdsvisare och vågtavla.
 

Riley

Panerai
PO - alltid snyggast i den jämförelsen.
Plus att det är så sjukt störigt att simma upp och byta klocka när man plaskar kring 300.
 

Icaras

Rolex
Nu äger jag förvisso 2254. Men i mitt tycke är det jävligt mycket klassisk dykare för pengarna :)
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Röstade på 2254.50. Har haft kvarts-versionen av den klockan och den är så sjukt snygg, bekväm och rakt igenom väldesignad. PO:n är ju inte dum den heller men inte lika klassiskt snygg.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Som PO-fanatiker säger jag PO2500, men detta endast pga att länken och bezeln är snyggare/bättre på PO. Urverket bryr jag mig inte särskilt mycket om då båda är tillförlitliga och beprövade i min mening.

Annars vinner 2254 när det gäller urtavlan. Fruktansvärt vacker klocka, som passar till allt möjligt. Tråkigt som sagt med bezeln.

Kuriosa: PO'n som Joshua säljer tillhörde mig en gång i tiden ;-)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Som PO-fanatiker säger jag PO2500, men detta endast pga att länken och bezeln är snyggare/bättre på PO. Urverket bryr jag mig inte särskilt mycket om då båda är tillförlitliga och beprövade i min mening.

Annars vinner 2254 när det gäller urtavlan. Fruktansvärt vacker klocka, som passar till allt möjligt. Tråkigt som sagt med bezeln.

Kuriosa: PO'n som Joshua säljer tillhörde mig en gång i tiden ;-)
varför inte ta det bästa från de båda? ;)
5597800282_135573913d_b.jpg
 
Topp