• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega 2627-3 anländ - Ommålad eller inte, det är frågan...

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Snyggt, på tal om målade tavlor btw
1041110d1365521321-vintage-omega-watch-gold-plaque-black-rare-dial-%24t2ec16n-yee9s5je-sbr-yulzdow%7E%7E60_57.jpg
 

fc2

Rolex
Re: Omega 2627-3 anländ - Ommålad eller inte, det är frågan.

Riktigt läcker! Jag röstar på proffsrenoverad iom hur ren den är samt hur den såg ut inuti, men är inte 100% säker. Har du möjlighet skulle det vara kul med en macrobild på tavelstrukturen. Jag har rengjort en Rolex med samma struktur och den blev riktigt bra på sida ställen iom att den inte var målad. Tycker du skall njuta av dinkan och slänga på ett fint jämntjockt läderband. Dessa tavlor och det lite ovanliga visarna som saknar lysmassa är riktigt fina.

Min tanke. Riktigt bra gjord om den är ommålad, speciellt det första S:et i Seamaster brukar de inte få till men här är det bra gjort (om det är gjort).
 
Topp