Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega 861-1861 eller lemania 1873 .

Diskussion i 'Vintage' startad av rogart-63, 4 november 2014.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Kan man köpa något av dessa verk nånstans ? Vad jag fattat så är Omega verken svåra att få tag i . Lemania 1873 skall vara lättare . Men det känns inte riktigt hundra att sätta ett lemania i en omega . Help me a little bit please .

2. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Lemania levererade väl mer komplicerade urverk till Omega under många år. Så att använda Lemania-verk i en Omega är väl OK?

3. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Både Universal Geneve och Breitling använder 861/1873 utan distansring i en mindre boett och då billigare begagnade
    Om du inte hittar ett verk till bra pris hos tex Ebay eller Ofrei brukar man ibland kunna hitta Breitling Chrono Callisto för runt 5000 kr på tex Tradera (just pga att den är lite för liten )

4. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Då får jag kolla lite på det . Känns surt att behöva köpa en klocka och skruva sönder . Bara för att komma åt verket . Ebay har jag kollat men inte Ofrei . Hittade nån klocka som hette Paul Picot .För runt 5000:- .Lite 18K guld på .

5. fc2

fc2 Borgare

861 brukar komma upp på ebay hela tiden. Tom 321 kommer upp då och då men är ohyggligt dyra. Lemania 1873 kommer också upp, annars kan du alltid köpa en klocka som har ett 1873 i sig, tex en Heuer, Breitling, Hamilton, Paul Picot mfl. Om du sitter på en Omega-boett skulle jag definitivt hålla koll på ebay efter ett riktigt 861. Brukar behöva lägga 600-800$ för ett verk vilket är ok enligt mig.