• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Omega] Apansson tog min oskuld

Glusch

Cartier
Vad var det här vi sa om intressanta rubriker?

Hur som helst. För ungefär en vecka sedan såg jag Apanssons tråd i köp/sälj angående en underbar klocka han ville bli av med. En klocka som jag sedan lång tid tillbaka haft högt upp på intresselistan. Vi spolar fram en vecka och nu sitter jag här med klockan på armen och kan inte slita blicken. De må inte vara en Rolex, som vi alla vet nog är de mest uppskattade klockorna på detta forum, men för mig är det mer än jag kunnat önska mig.

Det är som ni kanske listat ut en Omega Seamaster PO. Detta är 42mm varianten, co-axial caliber 8500.
Då det är första klockan >15 000kr (men absolut ej den sista) känns det extra speciellt för mig och trådnamnet kommer därav. Nu kan jag ju nästan ta och inbilla mig att jag får vara med och leka med storsamlarna här på forumet.

Och så självklart lite bilder, även om jag tror att de flesta av er har full koll på hur den ser ut!

DSC_0003.jpg

urverk.JPG

DSC_0020.jpg


wYE5d5f.jpg
 

Glusch

Cartier
Tack för gratulationerna!

Kejsaren, den känns riktigt bra faktiskt. Svårt dock att säga då jag endast haft den i tre dagar hittills. Jag skulle nog aldrig kunna tänka mig en Omega PO XL (45mm) då det känns som lite väl. Om det är storleken man är ute efter anser jag att man lika gärna kan gå för en panna.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Vadå ingen Rolex?
Bättre än många Rolex!

Grymmaste Omegan, efter Speedmastern!
Grattis till en asgrym klocka! Hoppas du inte flipper den för snabbt bara!
Gröna lumen på minutvisaren och blått på det andra :woot:
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Trevligt ur. Grattis!

Helt rätt val med 42mm. Träffade på en mäklare med vad som måste ha varit en 45mm PO och det såg inget bra ut. Kan ju också vara så att han hade tunna handleder :)
 

Glusch

Cartier
Vadå ingen Rolex?
Bättre än många Rolex!

Grymmaste Omegan, efter Speedmastern!
Grattis till en asgrym klocka! Hoppas du inte flipper den för snabbt bara!
Gröna lumen på minutvisaren och blått på det andra :woot:
Man tackar man tackar! Speedyn är bland annat en av de klockorna som står på listan framöver men ska som sagt försöka anstränga mig och inte flippa iväg den här för snart.

Och håller med om att lumen är udda, men tycker att det är en rolig detalj.
 

Glusch

Cartier
Mycket bra val. Stort grattis!
Min säger hej! :)
20140919_061145.jpg
Jo.. Jag tror minsann att det ingår i planerna att införskaffa mig en till vridring sen, har man en orange och en som du har blir det nästan som att man har två klockor..

Hhm, särskilt om man införskaffar sig gummi och kanske något nato att växla till (så många möjligheter!)...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Man tackar man tackar! Speedyn är bland annat en av de klockorna som står på listan framöver men ska som sagt försöka anstränga mig och inte flippa iväg den här för snart.

Och håller med om att lumen är udda, men tycker att det är en rolig detalj.


Speedy står också på min lista!
Men är så mycket annat man också vill ha...

Lumen är asgrym tycker jag :D
 
Topp