Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Omega Aqua Terra 2502.34.00 42.2mm

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Laurentius, 26 juni 2013.

1. Laurentius
    Trådstartare

Laurentius Stadsbo

Som några av er säkert vet så köpte jag en klocka "under the influence" och vi hittar helt enkelt inte varandra så jag kollar här först och ser om någon vill ge den en chans. Jag måste erkänna att den är mycket snyggare på riktigt än vad jag trodde efter att ha sett bilder på den men jag brukar ha lite fetare klockor så den känns lite för tunn för mig. Äh, ni som hänger här har mycket bättre koll på vad det är för klocka men har ni frågor så kan jag säkert googla fram ett svar;-)
    Som ni ser så följer boxar, cert, tag och böcker med. Allt är i fint skick, den vita boxen ytterboxen har några små märken men den är ju av papp så det förvånar nog ingen!
    Jag klickade hem den för 13900:- vilket enligt en del här är ett klipp så jag säljer den för samma summa eller byter mot en PO eller liknande...
    [​IMG][​IMG]

Erito, plattfot och Bojke gillar detta.
  2. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Vilket år är den ifrån?

3. Laurentius
    Trådstartare

Laurentius Stadsbo

Enligt säljaren så är den från 2005 men jag är osäker, kan man kontrollera det mot serienumret?

Edit: Jag fick en länk från en mycket hjälpsam forummedlem och enligt den så är den från 2006/2007, serienumret börjar på 8062...:

http://www.drwatch.se/?p=SERIENR#omega

4. Laurentius
    Trådstartare

Laurentius Stadsbo

Såld, tack för annonsplatsen och visat intresse! Dessutom skickade jag en slant till BCF...

Erito och Bojke gillar detta.
  5. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Fan vad fort det gick. Han inte ens hem från jobbet. Grattis till köpare och säljare.

6. Laurentius
    Trådstartare

Laurentius Stadsbo

Ja verkligen, det är väl ett tecken på att jag sålde den för billigt;)Den var verkligen i bra skick, utan tvekan det bästa fylleköp jag gjort!

7. Laurentius
    Trådstartare

Laurentius Stadsbo

Jaha, det är ju inte alltid det blir som man tänkt... Jag skulle byta denna mot en Planet Ocean men det visade sig visst att den blivit såld innan min anlände (Posten är inte alltid snabb) så nu är den på väg hem igen och återigen till salu eller bytes mot en Planet Ocean eller liknande.

Skicket är bra men givetvis finns spår av användning. Certifikatet är ostämplat men av serienumret framgår att den är från 2006/2007 och jag vet inte när eller om den servats men den håller tiden bra.

Co-Axialt urverk och ca 42mm, extra länkbitar och allt som följde med från början ligger i boxen,

Mvh Lars

8. naggge

naggge Friends of KS

Ursäkta kladd men hade du inte kommit överens med köparen om bytet?
    Hur i helvete kan han då få för sig att det är ok att sälja sin PO och skita i att köpa din Aqua Terra?

Eller har jag missat något?

Målarn, aosehus, sjobbe och 3 andra gillar detta.
  9. Laurentius
    Trådstartare

Laurentius Stadsbo

Hej Nagge!

Jodå, vi var överens om både byte och mellanskillnad men tydligen hann den säljas innan min landade. Surt men saker o ting har ju en lustig förmåga att alltid lösa sig till det bästa:)

10. naggge

naggge Friends of KS

Jag hade blivit vansinnig men du verkar ju ta det ganska piano så då är det väl lugnt :)

Målarn gillar detta.
  11. The Pell

The Pell Stadsbo

Från:
    Göteborg
    +1

12. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Jag kan bara instämma med naggge

Har man en överrenskommelse om ett byte, och ena klockan är skickad, så kan man INTE dra sig ur för att man har en försäljning på gång.

13. Emil

Emil Borgare

fruktansvärt illa att dra sig ur när man redan är överens om en deal, speciellt när klockan redan är påväg. får man fråga vilket alias det handlar om, det kan ju inte vara någon sekretess?

14. KalleKnuda

KalleKnuda Stadsbo

Från:
    Guldkusten
    Kanske är det dags för ett till alias i badguys listan?

cab gillar detta.
  15. cab

cab Friends of KS

Om denna person finns på KS tycker jag du ska outa så det inte drabbar några fler.

Tdwarf, fredrikb, Bino och 2 andra gillar detta.
  16. KalleKnuda

KalleKnuda Stadsbo

Från:
    Guldkusten

+1

17. fredrikb

fredrikb Stadsbo

+1

18. jurassic

jurassic Torpare

Från:
    Uppsala
    Jag tar gärna klockan om den är till salu igen...

19. Niklas A

Niklas A Bonde

Från:
    Norr
    Sådär gör man bara inte... Jäkligt dålig stil av köparen!

20. JS

JS Friends of KS

Har man kommit överens om ett byte och klockan är skickad med posten så är transaktionen i gång (behöver ej ha kommit fram ens) - då kan man ej välja att sälja till en annan. Mkt dåligt skött måste jag säga...

21. kalufsen

kalufsen Präst

Hur skall man kunna flippa och inte dö av nervositet om man inte kan lita på att båda parter håller sitt agreement, riktigt dålig stil.

22. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Håller med kören, låt alla veta om det någon härifrån så man kan vara försiktig. Om storyn stämmer dvs.

23. Laurentius
    Trådstartare

Laurentius Stadsbo

Jag är av samma uppfattning som de flesta, en deal är en deal! Nu har jag köpt och sålt en massa prylar i många år och förutom en blåsning på Blocket så har allt gått fint så jag väljer att se detta som ett missförstånd:-/

Köparen är inte härifrån så än så länge har jag bara goda erfarenheter från detta forum!

Det är några som är intresserade men jurassic var först, ångrar han sig så hör jag av mig!

Mvh
    Lars

Sjöö Sandström Royal Straps