• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega aqua terra 38,5 med svart tavla

ellivs80

Breitling
Hej!
Ska köpa min första riktiga klocka och gillar klockan ovan allra mest. Dock säger folt runtomkring mig att jag kommer tröttna på den om några år. Har även sneglat på millgaus med svart tavla, men känner mig inte helt bekant med en rolex. Vaf tror ni? Tröttnar man på omegam efter några år?
 

MånsT

Rolex
Hej och välkommen hit till KS! För det första tycker jag att du ska välja klocka själv och påverkas så lite som möjligt av andras input.

Roligt att du funderar på en svart Aqua Terra á 38,5mm, nämligen exakt vad jag köpte som min första dyrare klocka för ca 2-3 månader sedan. Har använt den varje dag under denna perioden och är mycket nöjd, grymt fin klocka som passar till det mesta. Om man tröttnar är ju individuellt, antingen kan ens första "riktiga" klocka vara för evigt eller så vänjer man sig snabbt och vill byta till något annat. Personligen är jag nöjd nu men det är inte omöjligt att mitt exemplar får lämna plats åt något roligare i framtiden.

Angående svart Milgauss, det är också en klocka jag drömmer seriöst om (är vi varandras dubbelgångare?). Många säger att "Rolex är alltid Rolex" så kanske är det det du ska ha egentligen! Mitt tips är helt enkelt att fundera ordentligt själv och utan att påverkas av andras inflytande, frågan kanske istället är om du är en Rolexman eller inte ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Ska köpa min första riktiga klocka och gillar klockan ovan allra mest. Dock säger folt runtomkring mig att jag kommer tröttna på den om några år. Har även sneglat på millgaus med svart tavla, men känner mig inte helt bekant med en rolex. Vaf tror ni? Tröttnar man på omegam efter några år?
Hej! Ja, du kommer förmodligen tröttna lite på Omegan förr eller senare, precis lika snabbt som du skulle tröttna på vilken klocka som helst :) Hänger du här, så kommer du tröttna förr. Skaffa en svart AT, och njut så länge det varar :)
 

Point Blank

Cartier
Jag skulle snarare säga tvärt om, du kommer inte tröttna på den eftersom den är så klassisk och stilren. Köper du någon skrikig klocka så lär du tröttna på den snabbare. Sen angående Omega VS Rolex så det ett evigt tjat på det här forumet att du förr eller senare kommer vilja ha en Rolex. Omega är minst lika bra som Rolex bara det att de inte har samma hype kring märket. Köp klockan och njut, den är grym!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Lyssna inte för mkt på vad alla andra tycker utan gå för det som du själv vill ha. Lyssna inte på mig men en AT ska vara blå och dimensionen har du ju redan hajat ;)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Om ett år kommer du ha tröttnat på både omega AT och Millgaus.
Gå direkt på explorer 1
image.jpg

Jag säger, gå på 39mm varianten då den ligger närmast din AT38,5 och finns att köpa ny. Annars är en 36mm explorer egentligen det enda rätta!

Välkommen till forumet, puss O kram!
 

ellivs80

Breitling
Måns T- ja, vi verkar ha samma smak. Vilka andra klockor gillar du? Kanske har jag mssat någon?

Hebbe- var på besök hos en omega AD och provade den blåa. Trist, för nu har jag ytterligare val att göra. Blåa var riktigt jäkla fin!
 
Topp