Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega aqua terra 38,5 med svart tavla

Diskussion i 'Diskussion' startad av ellivs80, 14 juli 2015.

1. ellivs80
    Trådstartare

ellivs80 Torpare

Hej!
    Ska köpa min första riktiga klocka och gillar klockan ovan allra mest. Dock säger folt runtomkring mig att jag kommer tröttna på den om några år. Har även sneglat på millgaus med svart tavla, men känner mig inte helt bekant med en rolex. Vaf tror ni? Tröttnar man på omegam efter några år?

2. MånsT

MånsT Biskop

Hej och välkommen hit till KS! För det första tycker jag att du ska välja klocka själv och påverkas så lite som möjligt av andras input.

Roligt att du funderar på en svart Aqua Terra á 38,5mm, nämligen exakt vad jag köpte som min första dyrare klocka för ca 2-3 månader sedan. Har använt den varje dag under denna perioden och är mycket nöjd, grymt fin klocka som passar till det mesta. Om man tröttnar är ju individuellt, antingen kan ens första "riktiga" klocka vara för evigt eller så vänjer man sig snabbt och vill byta till något annat. Personligen är jag nöjd nu men det är inte omöjligt att mitt exemplar får lämna plats åt något roligare i framtiden.

Angående svart Milgauss, det är också en klocka jag drömmer seriöst om (är vi varandras dubbelgångare?). Många säger att "Rolex är alltid Rolex" så kanske är det det du ska ha egentligen! Mitt tips är helt enkelt att fundera ordentligt själv och utan att påverkas av andras inflytande, frågan kanske istället är om du är en Rolexman eller inte ;)

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Hej! Ja, du kommer förmodligen tröttna lite på Omegan förr eller senare, precis lika snabbt som du skulle tröttna på vilken klocka som helst :) Hänger du här, så kommer du tröttna förr. Skaffa en svart AT, och njut så länge det varar :)

4. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Jag skulle snarare säga tvärt om, du kommer inte tröttna på den eftersom den är så klassisk och stilren. Köper du någon skrikig klocka så lär du tröttna på den snabbare. Sen angående Omega VS Rolex så det ett evigt tjat på det här forumet att du förr eller senare kommer vilja ha en Rolex. Omega är minst lika bra som Rolex bara det att de inte har samma hype kring märket. Köp klockan och njut, den är grym!

Omega70 gillar detta.
  5. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tror du tröttnar lättare på Milgausen.
    Hade en AT 38,5 som jag sålde, saknar den ofta.

6. Goldmember

Goldmember Bonde

Jag är oxå sugen på milgaussen, varför skulle man ledsna på den snabbt?

7. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Lyssna inte för mkt på vad alla andra tycker utan gå för det som du själv vill ha. Lyssna inte på mig men en AT ska vara blå och dimensionen har du ju redan hajat ;)

corbendallasx gillar detta.
  8. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Om ett år kommer du ha tröttnat på både omega AT och Millgaus.
    Gå direkt på explorer 1
    image.jpg
    Jag säger, gå på 39mm varianten då den ligger närmast din AT38,5 och finns att köpa ny. Annars är en 36mm explorer egentligen det enda rätta!

Välkommen till forumet, puss O kram!

JAH42 gillar detta.
  9. Goldmember

Goldmember Bonde

Eller en IWC ingenieur som jag oxå vill ha...svårt detta med klockor

10. ellivs80
    Trådstartare

ellivs80 Torpare

Måns T- ja, vi verkar ha samma smak. Vilka andra klockor gillar du? Kanske har jag mssat någon?

Hebbe- var på besök hos en omega AD och provade den blåa. Trist, för nu har jag ytterligare val att göra. Blåa var riktigt jäkla fin!

Hebbe gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield