Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Aqua Terra 8500?

Diskussion i 'Diskussion' startad av chronomaster, 12 mars 2016.

1. chronomaster
    Trådstartare

chronomaster Torpare

God kväll klockvänner! Har idag en Rolex Submariner 16610 men var redan innan jag införskaffade denna sugen på en Omega Aqua Terra 8500 med blå tavla. Funderar om jag ska slå till på en sådan som komplement till min Sub. Suben har ju svart tavla men annars är de kanske lite för lika varandra? Har helt enkelt beslutsångest. Är det onödigt att slå till på en Omega med eller inte? Fascineras framförallt av det faktum att Omegan har 8500-urverket samt genomskinlig baksida, sen är det en även snygg klocka! Tankar, synpunker och idéer mottages tacksamt.

2. -JL-

-JL- Borgare

Från:
    Göteborg
    Onödigt?? Förstår inte frågan??
    Skämt å sido, AT'n är väl mer åt det dressade hållet än en Sub, även om den behåller viss sportighet. Är grymt sugen på just den. Lägg ut en paketöppning om det blir köp.

3. ATn låter som ett bra komplement. Köp! :)

4. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Låter som en bra duo. Köööp!

5. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Alltid bra med en ståldressare och en stålsportare! Köp!

6. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Master Co-axialarn är ju hysteriskt rolig. Dressare sägs det men är nog mer toolig än så!

Bobosela och INSANE gillar detta.
  7. chronomaster
    Trådstartare

chronomaster Torpare

Hehe är väl aldrig onödigt med flera klockor men funderar bara på om man kommer känna att de är såpass "lika" att man hellre kanske skulle satsat på nått lite annorlunda. Problemet är dock att andra klockor jag är sugen på är typ AP osv och de är inte i min prisklass just nu.. :)

-JL- gillar detta.
  8. INSANE

INSANE Stadsbo

Det är klart du ska ha en Aqua Terra :cool: Tycker dessutom den är rätt toolig lite av en blandning mellan dress och sport.

DSC_1291.JPG

Bobosela och Jokkmokkswe gillar detta.
  9. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Klart du ska slå till!

10. Mattias Söderberg

Mattias Söderberg Friends of KS

Från:
    Östergötland
    Sjukt trevlig klocka, köp!

11. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag är sugen på en Skyfall. Det enda jag är lite fundersam på är att länken saknar mikrojustering väl? Är den svårjusterad? Halvlänkar?

12. pjmb

pjmb Stadsbo

Från:
    Stockholm
  13. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag tycker inte alls att det är en klocka som är bra komplement till din sub. Det känns som de fyller samma "funktion" rent dress och sport. Enligt mig är Aqua Terra den snyggaste serien från Omega men det känns mer som en klocka som är antingen eller till en Sub

14. Fido1

Fido1 Friends of KS

Från:
    Täby
    Jag tycker den är ett bra komplement till Sub. Släng på ett läderarmband när du vill ha en "riktig" dressare och du är i hamn med AT.

15. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    Ja, den saknar mikrojustering. Men svårjusterad, det vet jag inte. Antar att du menar att det kanske skulle kunna vara knepigt att hitta rätt längd. Det finns ju halvlänkar, det gör det, två st sitter på länken. Jobbar man med dessa blir det hyggligt rätt längd på länken skulle jag tro. Dock är spännesdelen ihop med denna typ av justering inte ett under av vare sig komfort eller flexibilitet, i mitt tycke. Jag blev i ärlighetens namn en smula besviken när jag insåg detta. Jag justerar alltid spännet så att det är horisontellt, när länken är stängd, under klockan om det bara hänger ned utan att man har den på sig. Det blir kanske inte möjligt med denna typ av länk. Men kan man leva med det är klockan fantastisk. Otroligt vacker och känns väldigt robust. Inget rackel så långt ögat kan nå.
    Rekommenderas.

Bobosela och Eurenius gillar detta.
  16. Ville_W

Ville_W Friends of KS

Från:
    Skåne
    Jag tycker inte alls de är speciellt lika utan AT'n funkar mycket bra som komplement till en sub. Sen vill jag slå ett slag för ljusa tavlor även om de flesta verkar anse att tavlor ska vara mörka. En AT med ljus tavla blir ett ännu bättre komplement. Varva länken med läder så har du en klocka som fungerar i alla lägen. Om du dessutom är kylig och slänger på ett nato så får du en riktigt fräsch sommarklocka.
    image.jpeg
    Bild från nätet

Depp-Erik och Eurenius gillar detta.
  17. DrFlex

DrFlex Torpare

Jag har själv en submariner 114060 och en AT skyfall och älskar dem båda. Har alltid svårt att välja vilken jag ska ha på mig.
    Har just nu AT:n på läderrem och den är otroligt vacker i den kombinationen!
    Så mitt råd är köp! Tycker inte de är för lika varandra.

18. chronomaster
    Trådstartare

chronomaster Torpare

Tack för feedback, blir nog en AT framöver om jag hittar nån till bra pris!

19. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Den gamla quartzen är ändå stabil också.
    Länken på den nya är stabil. Då mina handleder verkar vara gjutna för Omegas länkar så upplever jag inget problem med dom.

Ivar31 gillar detta.
  20. Nicbex

Nicbex Biskop

AT är en helt fantastisk klocka, jag förstår inte att fler på forumet bär en sådan. Den blåa teaktavlan är fullständigt magisk, klockan är dressad men samtidigt sportig, har ett grymt urverk (som dessutom är vackert) och vattentät till 150 meter med skruvkrona. Dessutom till ett med prutmån attraktivt pris.

Det enda jag inte är såld på är claspen dock, tycker att den är otymplig och har man otur blir den svårt att få till i rätt längd.

Ivar31 gillar detta.
  21. jbripley

jbripley Bonde

Jag gillar också designen på AT i stort, men det som tar emot mest är minut-siffrorna ute i kanten. Är inte heller så förtjust i den mönstrade urtavlan och hade kunnat leva utan datumfönstret. Sammanlagt kanske det blir en urtavla som mer liknar Globemaster :)

Mårtenssons ur Brookfield