• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega aqua terra daydate

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ok, ännu en daydate tråd från mig. Senaste dagarna/veckan har jag helt snöat in på daydate funktionen och surfat runt på allt från rolex via Hamilton till orient med denna komplikation. Men hade ju helt glömt bort omegas nya modell iom aqua terra daydate i 41,5mm. Såg den flimra förbi i annan tråd och den är ju våldsamt snygg med blå tavla.

Vilka på forumet har en sån? Posta gärna bilder. Här är en snodd från nätet.
image.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ja storleken är ett litet bekymmer. 38,5 hade varit bättre, men måste testa i butik innan jag bestämmer mig för vad jag tycker.

Sitter den fint är detta en kandidat till årets inköp (om inte rolex släpper pepsi gmt)
 

Johan M

Cartier
Jag såg den där på Bergströms i Malmö men blev lite besviken. Texten och logotypen är monterat eller målat på en helt platt yta vilket gör att det ser billigt och simpelt ut. På vanliga AT så går teakmönstret även under texten.

Kan ni se vad jag menar?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag ser skillnaden på bilderna, men känns spontant som det kvittar. Kanske påverkar intrycket IRL som du säger men på bild var det no biggi för mig.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Rasande snygg klocka. Samtidigt är Day-Date Rolex paradgren. Känns lite som en snik-variant. Å andra sidan är jag inte frälst på guld. Klockor ska tåla stryk, dvs stål. Och Rolex gör inte Day-Date i stål. Men denna är av stål, alltså bra..... Härligt cirkelresonemang... fastnat i vinkelvolten helt enkelt..
 

UNO

Panerai
"day" är något som jag accepterat när jag köpte en Swatch men på en seriös klocka känns det som ett hån, va fan tror dom att jag inte vet vad det är för dag ? typ . . .
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Rasande snygg klocka. Samtidigt är Day-Date Rolex paradgren. Känns lite som en snik-variant. Å andra sidan är jag inte frälst på guld. Klockor ska tåla stryk, dvs stål. Och Rolex gör inte Day-Date i stål. Men denna är av stål, alltså bra..... Härligt cirkelresonemang... fastnat i vinkelvolten helt enkelt..

Tjacka en tudor date day då! Snygga "halvrollar" i bra storlek och dessutom i stål...
 
Topp