• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Aqua Terra från Uret.se?

Anatta

Panerai
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-at-38-5-blÅ.53650/

Det är den nya master coaxial ovan. Tycker själv modellen innan med fönster kring datumfönstret är snäppet finare. Hade satsat på en sådan. Dessutom går de att hitta billigare. Är du ute efter automat (8500) eller quartz? Om quartz hade jag definitivt inte sökt den nya modellen då den i direkt jämförelse med den tidigare ser "billig" ut. Timmarkeringarna är målade istället för applicerade.

Och jag håller helt med dig Kai!
Fint att du påminner mig att precisera
Och det är precis den du nämner jag fastnat för. Ram runt datumfönstret och borstade länkar rakt genom.
Automatisk.
Jag fortsätter leta!
Tack.
 
Kvartsversionerna av AT har visare och index i stål medan 8500-klockorna har visare och index i solitt 18k vitt guld. Det är inte det enda som är i guld; även de fyra viktskruvarna på balanshjulen är tillverkade i vitt guld (gäller samtliga urverk baserade på kaliber 8500, alltså oavsett i vilken kollektion de sitter).

Vänligen
Forumets undersköterska
AT med Master Co-Axial (de ref utan datumfönsterram) har inte index i vitguld.
 

wotan

Rolex
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-at-38-5-blÅ.53650/

Det är den nya master coaxial ovan. Tycker själv modellen innan med fönster kring datumfönstret är snäppet finare. Hade satsat på en sådan. Dessutom går de att hitta billigare. Är du ute efter automat (8500) eller quartz? Om quartz hade jag definitivt inte sökt den nya modellen då den i direkt jämförelse med den tidigare ser "billig" ut. Timmarkeringarna är målade istället för applicerade.
Hej,

Tyckte först som du gällande dstumfönstret. Nu tycker jag att den är vassare utan ramen runt:)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Jag upplever den nya AT som lite för "blingig". Hur upplever du länken med polerade mittlänkar?
Jag upplevde den lite väl "bling" första veckan eller två, men för mig var det mest en vanesak att bli bekväm med att ständigt bära med sin nåt så dyrt, vart inte lättare när klockan var just "bling" nu när man ägt klockan ett tag så uppskattar jag länken och tycker den funkar bra ihop med boetten.
 

Kai

Rolex
Hej,

Tyckte först som du gällande dstumfönstret. Nu tycker jag att den är vassare utan ramen runt:)
Jag började med en AT quartz (den gråa till vänster i bilden nedan), den förra fina modellen. Skillnaden mellan automat och quartz var tidigare ramen runt datumfönstret, alltså har de med nya 8500 helt gått över till den förra quartzdesignen. Men jag antar att det är en smak/vanesak.
2016-01-29 20.28.18.jpg
 
Topp