Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Aqua Terra Master Co-axial

Diskussion i 'Diskussion' startad av Peter88, 1 september 2015.

Taggar:
  1. Peter88
    Trådstartare

Peter88 Torpare

Hej!
    Jag hade planer på att införskaffa mig en Omega Aqua Terra "skyfall". Jag blev helt såld efter ett antal trevliga recensioner och bilder här på forumet. Olyckligtvis nog så har Omega nu uppdaterat den modellen med ett par mindre önskvärda estetiska skillnader. Vet någon här på forumet om någon AD i Stockholm säljer den föregående modellen?
    Om inte, vad har ni för andra liknande rekommendationer? Detta blir min första dyrare klocka, har kört på Sinn innan.
    Tack

2. Andyrew

Andyrew Stadsbo

Det är lite andra skillnader än bara estetiska men antar att du syftar på datumfönstret? I övrigt är den nu mer resistent mot att bli magnetiserad, inte för att det är vanligt förekommande förvisso. Online kan du köpa båda tror jag, enklast annars är nog bara att svänga förbi omegas återförsäljare i stan.

3. Nicbex

Nicbex Biskop

Master Co-axial är ju ett rätt stort lyft tycker jag.

Andyrew gillar detta.
  4. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Utan tvekan förbättrad, men "stort lyft"? Utveckla gärna resonemanget.

5. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Länken eller?

6. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Om jag inte misstar mig helt så är skillnaderna polerade mittlänkar, borttagen ram runt datumfönstret samt att den har ett balanshjul av annat material(den mer motståndig mot magnetism).

7. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Jag hade kört på nya versionen om inte de estetiska skillnaderna upplevs alltför stora. Kaliber 8500G är framtiden.

Vänligen
    Forumets undersköterska

Andyrew och Jokkmokkswe gillar detta.
  8. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Skiter i tråden. Men fan vad kul att se att du postar. Varmt välkommen tillbaka! :)

Sorry för OT.

Andyrew och jabla gillar detta.
  9. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Instämmer med @slimjim
    Kul att du är tillbaka. :)

slimjim gillar detta.
  10. Andyrew

Andyrew Stadsbo

Kommenterade i din Aqua Terra recension, vad sägs om en uppdatering på 8500G? :)

11. Kai

Kai Stadsbo

Från:
    Partille
    Jag köpte den förra modellen hos Bergströms i Göteborg till mycket bra pris! Tycker den förra modellen är snyggare med inramning av datumfönstret. Ännu mer antimagnetisk var inget jag hade behov av. Kolla runt med AD:s i krokarna. Har du tur kan du hitta den äldre men i mitt tycke finare modellen till väldigt bra pris!

Mårtenssons ur Brookfield