Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Aqua Terra - Skyfall - In the Flesh...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 9 november 2012.

1. ...var som vanligt förbi Erikson Urhandel på lunchen och passade på att ta några bilder på nya Omega AT Skyfall, FAAAN vilken fullträff av Omega, har alltid tyckt att AT har varit rätt tråkiga men den blå tavla lyfter hela klockan...

Riktigt riktigt schysst....

2. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Riktigt sjysst! vad ligger den på prismässigt?

3. Läs på prislappen :)

PS 39 700 SEK

4. berg35

berg35 Bonde

Vilken storlek är det, 39 mm eller 41 mm?

5. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    Fan vad dum jag är :lol: Då ligger den ju riktigt bra till prismässigt :)

6. Per

Per Björklövens finest

AT nu dyrare än en DJ? :)

Givetvis mer klocka tekniskt sett men det är få som bryr sig om sånna detaljer.

7. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Hur menar du nu?

8. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Mysig den där.

9. Per

Per Björklövens finest

Att mercedesmotorn under huven är häftigare än den pålitliga volvon i datejusten. ;)

Nädå, reflekterade bara över listpriset på motsvarande klockor. Tokigt om Omega hunnit ikapp sin idol. Har dock noll koll när jag inte vet vad en vanlig DJ listar. Därav frågetecknet.

Edit: Såg just att DJ listar på 50 numera. Går fort upp för alla verkar det som. :)

10. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    Fanken jag börjar tröttna på den eviga jämförelsen mellan Rolex och Omega :) Jag tycker det finns plats för bägge även om jag föredrar Rolex av de bägge. Herregud det verkar som det klagas mindre på att Seiko har kollektioner på + 40 000:- :)

11. Wollen

Wollen Barfly

Härligt, riktigt "yummy"

12. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Det var när jag såg bilder på den där suget efter en blåtavlad sportklocka kom upp... Så sjukt fin :)

13. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Passar dig bra masterkiller, fast jag som är en omega fan boy har svårt att motivera prislappen.
    Kanske blir ett begagnat köp i framtiden, för den är riktigt riktigt läcker, tavlan gör verkligen klockan.
    Men just jämförelsen mot Rolex är väl riktigt onödig, är ändå ett inhouse i den där.

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag har alltid tyckt att det varit en nice modell, även om den utgångna railmastern är coolare. Föredrar dock svart urtavla.

15. Den är ju fin! Speciellt i filmen så var den riktig stilig på herr Bond. Men kändes den inte för liten för dig, masterkiller?

16. aleksi

aleksi Bonde

Känns fräsch och stilig.

17. EmilL

EmilL Bonde

Från:
    Göteborg
    Dessa ny AT:s verkar hur grymma som helst, och den blå tavlan är ju ännu en fullträff. Kanske är den blå tavlan snyggast, men jag känner mig osäker angående att variera med band.. Vad kör man för nato/läder/gummi till den blå tavlan egentligen?

18. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Omega Aqua Terra - Skyfall - In the Flesh...

Var inne på Huke och kände på den och den är mycket snyggare i verkligheten än på bild!!
    Spontant skulle jag säga att den passar på de flesta straps, då den är rätt "enkel" i design och form och inte extrem på något sätt. Den var dock ganska tjock och tung, vilket en del verkar tycka blir svajigt att köra på tex nato.

19. Det här ser smutt ut tycker jag iallafall inte exakt samma REF men den har blå tavla!

Mårtenssons ur Brookfield