Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega arvegods

Diskussion i 'Vintage' startad av Rey, 29 juni 2015.

1. Rey
    Trådstartare

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Tyvärr gick min morfar bort i vår och han efterlämnade sig några klockor som gått vidare till mig och min bror. Är själv inte särskilt insatt i vintage klockor och skulle uppskatta all möjlig information som någon eventuellt sitter på :)

Den ena är en Omega inköpt år 1949 med manuell uppvridning och den andra är också en Omega i guld med Quartz verk och är enligt utsago en av de tidigaste quartz verken som Omega hade, 70-tal kanske?

Valet av klocka föll först på mig pga mitt intresse överlag för klockor och valet föll på den manuella från 1949 och min bror fick den andra :)

All möjlig info uppskattas! Vet att prisnivån inte ligger på mer än några tusenlappar utan det är mer annan info som vore kul!

image.jpg image.jpg

Jensab, Mernis Bajra och eriksson850 gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Kul klockor, den första tycker jag ser ut som en ck2639 boett. Kul med tavla med struktur och att det är centrumsekund, har du bilder på verket?