Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega boettformer

Diskussion i 'Diskussion' startad av Isodor, 28 januari 2015.

1. Isodor
    Trådstartare

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Hej,

Tillverkare har ju vana utav att använda samma typ av boettcase till flera klockmodeller i deras lineup.

Omega har ju sedan lång tid haft en boettform till sina speedys/dykare som gemene klockentusiast kan spotta från långt avstånd.

IOM nya SM300 har man använt ett annat case, som är med kantigt/rakt.

Bild på traditionella caset vi är vana vid:

nya caset:

Fast nu är väl detta case ny-gammalt då det användes på gamla seamaster.

Jag finner även att Speedy 57' verkar använda lika case som nya sm300

Även den modellen är ju nygammal.

Tror ni Omega kommer börja köra med på ny-gamla caset eller önskar ni heller de håller sig till det case vi är vana vid?

Själv gillar jag inte hur ny caset sitter mot min handled och gillar verkligen Omegas former på caset vi är vana vid (dock repkänsligt pga utforming).

Vad tycker ni?

john b och yonsson gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Sen har vi ju nya dressklockan också. Den är väl rätt lik den gamla misstänker jag.

Gillade inte alls hur nya sm300 satt på mig, men smaken är som baken. Bra tråd!

3. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Jag gillar det vanliga caset (traditionella speedy caset) MEN gillar oxå det ny/gamla som sitter på SM300.

Kanske, bara kanske så släpper kanske omega även andra generationen av SM300, den med svärdvisare och på den var det ju också caset med lite vridna luggar som sedan gått igen på flera modeller.

Omega gillar ju att släppa massa varianter så jag hoppas på en sådan variant av SM300 på Basel i år.

4. john b

john b Präst

Intressant tråd.
    Jag föredrar gamla stilen. Ser och känns lite smäckrare.

Ungefär som traditionella Rolexboetter vs maxicasen.

5. Frusciante

Frusciante Bonde

Mårtenssons ur Brookfield