• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Bright side of the moon

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Inspirerad av Omegas nya läckra Dark side of the moon
image.jpg
image.jpg

satte jag ihop min egen version mha min Broad Arrow :D
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Fungerar bra nu när jag är lite solbränd, vete tusan senare i höst...
Risken är väl att frugan snor den, hon gillade den skarpt samt att den plötsligt passar henne pga armbandet!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har alltid haft lite svårt för ljusa band, speciellt dem mot den beiga och vita färgskalan. Mot en mörk urtavla så kanske men nu tycker jag nog inte att det lirar tyvärr :(

Huvudsaken är ju att du gillar det såklart.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Riiiktigt snyggt! Älskar den vita speedyn! :)

Det skulle vara coolt med ett blått kevlarband också, och kanske mer praktiskt :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Snyggt. Men kanske ett ljust läderband vore ännu bättre. Eller ett med lite mer kött i. Det är rätt trevligt med breda visare ...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Passade riktigt bra, synd på bredden. Vart har du köpt det?
Att Jensab också:

Det är ett Hadley-Roma Cordura M850 band. Cordura är ett väldigt slitstark nylon och samma material som just Omegas DSOTM använder. Finns att beställa på Ebay till liten peng. Bra kvallisort på band och spänne (borstat). Jag gillar banden och har köpt grön, sand (ganska mörk, snarare brun) samt grå. Jag köpte 20mm på samtliga och hade inte tänkt till denna ursprungligen, går kanske lägga en beställning på en 22mm och försöka klämma ihop till denna (Aurum, det måste gå!)

Det ljusa på Omegan är ett Campagnolo (Italienskt, tror dock inte det har något med cykling att göra) också i någon nylon också från Bukten.

image.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Att Jensab också:

Det är ett Hadley-Roma Cordura M850 band. Cordura är ett väldigt slitstark nylon och samma material som just Omegas DSOTM använder. Finns att beställa på Ebay till liten peng. Bra kvallisort på band och spänne (borstat). Jag gillar banden och har köpt grön, sand (ganska mörk, snarare brun) samt grå. Jag köpte 20mm på samtliga och hade inte tänkt till denna ursprungligen

Danke, 3st beställa :)
 
Topp