• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Constellation Chronometer

mrviktors

Omega
2-Faktor
Hallå alla klockyrkande själar! En bekant fick ärva en omega efter sin morfar, sedan dess har den bara legat. Till följd av mitt klockintresse har han nu blivit nyfiken av vilken modell det verkligen är och vad den kan tänkas värderas till...?
Armbandet är väl dock inte original.
Slänger med ett par bilder.

IMG_2324.jpg


IMG_2323 copy.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tradera ~4k.. Internationellt $600
Dock är inte kronan original och timvisaren ser ut att ha fått sig en omgång.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ser fin ut!

Brukar i vanligt fall inte gilla byte av lysmassa i visarna/visaren, men i det här fallet tycker jag att klockan helt klart skulle få en uppryckning
med ny massa! Tavlan ser fin ut, och som nämns ovan, ett nytt band och eventuellt glas samt krona så har du en mycket fin klocka!
 

Dubbelgubben

Breitling
Hej! Rätt säker på att det är 60 tal. Visarna är förmodligen utbytta att döma av längden på minutvisare, kanske från en seamaster. Eftersom det är datum så är det kaliber 561 eller 564 (562 användes inte i constellation). Priset är väl i storleksordningen 3500 på tradera utan länk, kanske lite mer.
 

Dubbelgubben

Breitling
Hej! Rätt säker på att det är 60 tal. Visarna är förmodligen utbytta att döma av längden på minutvisare, kanske från en seamaster. Eftersom det är datum så är det kaliber 561 eller 564 (562 användes inte i constellation). Priset är väl i storleksordningen 3500 på tradera utan länk, kanske lite mer.
Ändrar mig om visarna, dom är nog original. (blandade ihop med pie pan modellerna som har kortare visare).
 
Topp