• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Omega Constellation Day Date i 18k full set

NYTT PRIS!

Testar en annons här på KS för första gången. Ber på förhand om ursäkt för dåliga bilder.

Ska uppdatera dem snarast till bättre skärpa.

Har denna ute även på Blocket så jag kopierar den texten enl nedan:

Jag säljer härmed en av mina mer sällsynta klockor.

En Omega Constellation Day Date från år 1971 med originalbox och dokumentation(!)

Klockan utgörs av ca 120g solitt 18k guld i både länk, boett och tavla (OM SWISS MADE OM = "or massif" franska för massivt guld). Graverat boettlock. Finns några repor från normalt bruk men inget som stör intrycket och kan enkelt poleras bort om man vill det.

Nyligen servad av urmakare med amplitud på 292 och beat error om 0,0 m/s. Gång avvikelse kring +/- 0 vid dagligt bruk. Cal. 751, ref 168.045.

Svårslagen kombination av lyx och vintage med full set i bra skick.

Prisreferens (87.000kr)

Affär F2F i Stockholm och/eller Mälardalen. Betalning med Swish alternativt kontanter.

Byte mot AP RO 14790 kan vara av intresse.

Skickar gärna fler bilder.

Kan tilläggas att jag nu ägt denna klocka i ca två år och jag fick förmånen att köpa den av en vänn som även är urmakare. Tydligen hade sonen till förste ägaren kommit in med klockan samma vecka som jag köpte den. Med tanke på skicket i boetten och länken så var klockan i princip oanvänd då jag köpte den och efter två år så är den självklart i fortsatt gott skick!

Kom gärna med tankar och bud då jag tycker det är svårt att prissätta denna klocka på grund av att den är så pass ovanlig.

Prisidé kring 60% av värdet på referensklockan 45-50tkr.

Ej retur

/Henrik

IMG_0073.JPG


IMG_2187.JPG



IMG_2186.JPG


IMG_2113.JPG


IMG_2114.JPG
 
Senast ändrad:
Topp