• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Constellation Pie Pan - härlig vintage pärla

_robban

Cartier
2-Faktor
Denna mycket fina Omega Constellation Piegan köptes här på forumet i höstas och jag älskar den men den kommer aldrig till användning och bättre att den får komma nytta hos någon annan här.

Det är då en Omega Constellation med cal. 551 verk i, tickar på starkt och bra och räcker med lättare skakning på armen för att sen skall ticka igång. Skall enligt utsago ifrån tidigare ägare vara servad under 2015 men har ingen dokumentation som stödjer detta.

Tavlan är fläckig / lacksläpp och boett har sina små märken men över lag så anser jag boett vara mycket skarp och nog helt opolerad. Fläckarna bidrar till ett ärligt och trevligt utseende och det är överlag en skön övergripande känsla på denna klocka.

Länken är kort och rasslig, passar min 17 cm handled men då detta kanske inte passar alla har jag skaffat ytterligare BoR länkar ifrån eBay så man kan bygga samman en no name länk som passar just dig. Det går inte (och skall inte) byggas någon "ful länk" med dessa andra länkar och Omega länk bitar tillsammans då de de har olika sido profil. Omega ändbitarna passar däremot rakt av mot dessa no name länkar.

Bilder tagna idag 11042017 med iPhone och inomhus belysning, bilder helt oredigerade.
Min iPhone ogillar mig ofta, bilder blir ofta sneda och jag vet inte varför... Vrid på din dator/telefon/ipad/fax/telex är du snäll för att få till bilden ok hos dig.
Låter bilderna vara en del av beskrivningen, om än på sniskan.

IMG_1889.JPG

IMG_1891.JPG

IMG_1893.JPG

IMG_1894.JPG

IMG_1895.JPG

IMG_1896.JPG


Tidigare annons här på KS ifrån tidigare ägaren men ytterligare bilder finns om man trycker på denna länk

Pris 6800:- obo inklusive REK frakt i vadderat kuvert.
Avhämtning på plats går att ordna om så önskas i Mölndal.
Ingen retur på detta vintage ur.

Frågor, tankar eller funderingar om klockan tas innan ev köp - bara skicka PM.

Tack för titten.
//R
 
Senast ändrad:
Topp