• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega constellation

rogart-63

Patek
Jag gick på en riktig mina .Köpte en Omega Constellation på Tradera .Enligt Säljaren så skulle den vara brandskadad .Urverket var kaputt .Enligt säljaren skulle klockskrotet innehålla guld för minst det värde jag betalt .Bara Bezeln skulle väga 5-6 gram . Fick hem den och det visade sig vara bara skrot .Skulle aldrig gå att reparera denna .
Men eftersom klockan innehöll så mycket guld så skulle den ju kunna skickas till Guldbrev .Vilket jag gjorde .Fick svar dagen efter klockan innehåller inget guld överhuvudtaget . Blåst .Min fråga till er finns det Omega constellation klockor i denna modell som inte innehåller något guld .Värde 35000 enl säljare
Säljaren vägrar ta tillbaka köpet trots att han skrivit i annonsen eller auktionen att det ska finnas 18 k guld för minst smältvärde i klockan . Vilket det då visade sig icke göra .Ungefär så här såg klockan ut

DLSpTRl.jpg
 

Boris Balkan

Fark you!
Vet inte vad Traderas policy säger men om säljaren har ljugit i sin objektsbeskrivning bör det rimligtvis gå att driva med traderas hjälp. Har du kontaktat dom?
 

Daniel J

Omega
Kolla med AD hur mycket guld som finns i aktuell klocka.

Kan det vara så att kostnaden att utvinna guldet är lägre än guldvärdet?

Guldpläteting?

Enligt köplagen (då det är mellan två privatpersonen) så är säljaren bunden till uppgivet skick.

Går utmärkt att kräva honom på pengar via kronofogden som skickar till tinget om han bestrider.

Pratar vi om belopp över halva prisbasbeloppet så betalar förlorande part hela kostnaden.

Vi har ju jurister här på forumet. En sån här sak är ju självklar.
 

rogart-63

Patek
Har inte fått klockan tillbaka ännu .Firman Guldbrev kändes vara seriös .För har jag skickat till SMS-guld men tror inte det finns längre .Uppköpta ?Ska ta och se vad jag kan få ut av klockan .Ev kan jag sälja en del av den som reservdelar . Finns en guldsmed i byn där jag bor .Ska kolla med honom oxå .
 

rogart-63

Patek
Fick verket (host host) tillbaka idag .Visst fasiken måste det vara guld .Har rensat upp lite i skrotet och tvättat av delarna jag tror är guld .Ska åka in till stan imorgon och gå till guldsmeden i stan .Fortsättning följer .Obs jag har sparat diverse delar som har funnits visst intresse av .
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fick verket (host host) tillbaka idag .Visst fasiken måste det vara guld .Har rensat upp lite i skrotet och tvättat av delarna jag tror är guld .Ska åka in till stan imorgon och gå till guldsmeden i stan .Fortsättning följer .Obs jag har sparat diverse delar som har funnits visst intresse av .

Urverket är inte guld, men glasringen och skyddsbyglarna på boetten borde vara det utan att ha tittat närmare på modellen i fråga.
 
Topp