• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Dark & Grey Side of the Moon....

Som många vet är jag sjuukt sugen på en Dark Side, men även Grey Side lockar, vad tycker ni om dom? i mina ögon är just Dark Side en riktig fullträff men gillar även Grey Side men aldrig sett IRL...

Har en annan klocka på ingång så Darkie får vänta men jag KOMMER att äga den...

DSC_00231.jpg


DSC_0033-1024x683.jpg


Darkie...
Omega-Speedmaster-Dark-Side-Of-The-Moon-Watch-17.jpg


Omega-Speedmaster-Dark-Side-Of-The-Moon-Watch-14.jpg


Omega-Speedmaster-Dark-Side-of-the-Moon-full-thumb-autox640-22800.jpg


Grey...
DSC_0032-1024x683.jpg


DSC_9082-1024x683.jpg


Omega-Speedmaster-Grey-Side-mood.jpg
 

Isodor

Audemars
Dark är bättre.

Men ge fan i att tappa den i golvet. Har sett lite bilder på keramiska boetten som gått sönder (typ IWC bl.a) + DSOM när de landat i backen.

Dock reptåliga som fan!

Men den svarta är riktigt tuff och strapet är grymt..
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Den gråa är väldigt fin, men DSOTM är en av de snyggaste moderna kronograferna jag sett. Den utnyttjar verkligen den unika mörka färgen som den keramiska boetten ger den. Den gråa ser mer ut som putsat titan
 
Dark är bättre.

Men ge fan i att tappa den i golvet. Har sett lite bilder på keramiska boetten som gått sönder (typ IWC bl.a) + DSOM när de landat i backen.

Dock reptåliga som fan!

Men den svarta är riktigt tuff och strapet är grymt..

Joo, även min gamla B&R var ju helt keramiskt och den pallade en hel del....
 

rogart-63

Patek
Dark är bättre.

Men ge fan i att tappa den i golvet. Har sett lite bilder på keramiska boetten som gått sönder (typ IWC bl.a) + DSOM när de landat i backen.

Dock reptåliga som fan!

Men den svarta är riktigt tuff och strapet är grymt..

Hur kan boetten gå sönder ? Är dom inte bara pvd behandlade ?
 

frere

Audemars
2-Faktor
På bild, grå! Platinatavlan ser fantastisk ut. Men den boetten behöver nog ses IRL. Anar att den kan vara mumma och den sägs likna volfram mer än något annat, men om keramiken är mörkgrå och superblank som på en rado är det nog inte helt hundra på en speedy...
 

Myndigheten

Omega
2-Faktor
Tycker den grå är riktigt snygg på bild och även då IRL men jag måste säga att den svarta är lite vassare och riktigt vacker i person :)
 

Fred72

Cartier
Hur du håller på MK:) , kul att följa dina flippar/floppar och inköp hit och dit. Du håller helt klart forumet levande...
Själv lägger jag ner sjukt mycket tid, men kommer aldrig till skott. Dessutom urusel på att posta, sorry.
Hur som helst så tycker jag den svarta vinner denna duell, dock så tycker jag det vore intressant att se den med läderbandet som är på den grå, tyckte det såg riktigt classy ut.
Priset är ju som det är och det utesluter förmodligen ett köp av båda...
Om du är ute efter något mer sommaraktigt så tycker jag att du passade väldigt bra i 216570:an som du hade tidigare, och glöm för all del inte bort AP-suget...
Kör hårt.
//F
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag har inte sett någon utav dem IRL, så att bara utifrån bilderna så skulle jag gå på den gråa just för att den är grå och din samling i övrigt säkerligen innehåller en del svarttavlade klockor (t ex subben) :) Jag personligen gick för en vit IWC 3239 just för att det är sjysst med kontrast mot min sub.
 

Blackmore

Panerai
Darkie.

Testade den inne på Jarl Sandin i Göteborg ganska nyss. Fyttirackarns vilket fint ur.

Dock lite, lite för stor för mig. Och väldigt, väldigt för dyr i nuläget tyvärr.


Lumefotot på den grå var sanslöst snyggt.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Först tänkte jag att det var ett enkelt val och promenadseger för Dark Side, men ju mer jag tittar på Grey, ju mer ser jag den som vinnaren..

Hur länge har grey side funnits?
Galet fin på bilderna!
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Vafalls!? Hur kan jag ha missat The grey? Jäkligt najs förövrigt:) svarta är grym den med men jag hade föredragit den grå!
 

CLT

Rolex
Båda är trevliga, men den svarta är bättre! Tycker bara att det är lite synd att nypriset är så sjukt högt...
 
Hur du håller på MK:) , kul att följa dina flippar/floppar och inköp hit och dit. Du håller helt klart forumet levande...
Själv lägger jag ner sjukt mycket tid, men kommer aldrig till skott. Dessutom urusel på att posta, sorry.
Hur som helst så tycker jag den svarta vinner denna duell, dock så tycker jag det vore intressant att se den med läderbandet som är på den grå, tyckte det såg riktigt classy ut.
Priset är ju som det är och det utesluter förmodligen ett köp av båda...
Om du är ute efter något mer sommaraktigt så tycker jag att du passade väldigt bra i 216570:an som du hade tidigare, och glöm för all del inte bort AP-suget...
Kör hårt.
//F

AP suget finns kvar och kommer stillas i mellandagarna :D
 
Topp