• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega De Ville piece is a Seamaster De Ville reference number 166.0020

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hur sällsynt är denna? Don Draper från Mad Men bär den i säsong 5. Hittar bara denna med guldfärgad boett.
a6yrusy6.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Daniel B

Omega
Det brukar gå några på ebay ibland till ett ganska kraftigt pris, då nästan alla är omålade tavlor. Har sett flera gå över $1000.

Till Och med den som var med I serien hade en omålad tavla (redial).

Var länge intresserad av en sån också.....

Tror de var ganska ovanliga tyvärr.
 

Daniel B

Omega

Att hitta en orörd De Ville med svart tavla är lite svårare, de finns ju nästan alltid några ute på eBay med svart tavla, så fort man läser annonsen så står det mer eller mindre alltid "original dial" med refinished eller redone eller professionally redone.

Många av dessa är väldigt snygga och jag skulle kunna tänka mig att ha en, problemet som jag ser det är när priset drar iväg på en De Ville med en tavla som är ommålad. Allt beror ju på om man vill samla eller bara ha en snyggklocka :)

Bra input med frankenlänken.
 

Boris Balkan

Fark you!
Många av dessa är väldigt snygga och jag skulle kunna tänka mig att ha en, problemet som jag ser det är när priset drar iväg på en De Ville med en tavla som är ommålad. Allt beror ju på om man vill samla eller bara ha en snyggklocka :)

Bra input med frankenlänken.

Jag ser inte det som ett problem att priset går upp på ommålade tavlor. Tillgång och efterfrågan. Oavsett hur "bildad" marknaden är. Dock går min gräns vid att urverk och boett ska höra ihop och att allt måste vara originaldelar. Men precis som du skriver, är man en samlare så ställer man helt andra krav. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp