Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega DeVille

Diskussion i 'Vintage' startad av Compiss, 26 december 2013.

1. Compiss
    Trådstartare

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Satt under julafton och sneglade på svärfars arm och tyckte jag såg något intressant som jag inte tänkt på tidigare. (Han har vart min svärfar under många år...)

Jag tittade lite och han sa att det var en gammal omega han köpt för snart 40 år sedan. Lite info är att han köpte den för 1/4 av en månadslön då han var jordbruksminister i Iran.

Jag misstror inte de han sa men jag tyckte klockan kändes lite "billig" om ni förstår vad jag menar. (Plastglas)

Har sökt info utan att finna så mkt så jag slänger upp bilder här för att få info.
    Den har nog inte servats på extremt många år, om ens någon gång. Vart gör man det?

Omega på kronan

Fixoflex gillar detta.
  2. fc2

fc2 Borgare

Ser ut som en 70-talare som är i behov av service och kärlek. Sitter förmodligen ett typ cal. 625 i som de ofta satte i damklockor och De Ville's där båda dessa typer behövde mindre urverk. Service kan göras på sedvanliga ställen, tex Rob.

3. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Hur kan en klocka kännas billig då det är plastglas?
    Utveckla gärna

4. Compiss
    Trådstartare

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Kändes lite plastig;) kanske jag som är ovan bara...

5. Compiss
    Trådstartare

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Är det värt att serva klockan? Skall plexiglaset bytas? Det är repigt.

6. Skuggan

Skuggan Bonde

Varför inte begära offert från någon oberoende urmakare? Plastglas kan poleras och om den är servad blir den mer lättsåld också om du tänker så.

7. Compiss
    Trådstartare

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Den kommer ej säljas;)

8. Viking

Viking Borgare

Vilken lättnad! Lova det.

Boris Balkan gillar detta.