• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega DeVille

Compiss

Patek
2-Faktor
Satt under julafton och sneglade på svärfars arm och tyckte jag såg något intressant som jag inte tänkt på tidigare. (Han har vart min svärfar under många år...)

Jag tittade lite och han sa att det var en gammal omega han köpt för snart 40 år sedan. Lite info är att han köpte den för 1/4 av en månadslön då han var jordbruksminister i Iran.

Jag misstror inte de han sa men jag tyckte klockan kändes lite "billig" om ni förstår vad jag menar. (Plastglas)

Har sökt info utan att finna så mkt så jag slänger upp bilder här för att få info.
Den har nog inte servats på extremt många år, om ens någon gång. Vart gör man det?

pY1v5XP.jpg

mraN1qp.jpg

Omega på kronan
mzHADsN.jpg

dtYaIcU.jpg

5VgdFzc.jpg
 

fc2

Rolex
Ser ut som en 70-talare som är i behov av service och kärlek. Sitter förmodligen ett typ cal. 625 i som de ofta satte i damklockor och De Ville's där båda dessa typer behövde mindre urverk. Service kan göras på sedvanliga ställen, tex Rob.
 

Skuggan

Omega
Varför inte begära offert från någon oberoende urmakare? Plastglas kan poleras och om den är servad blir den mer lättsåld också om du tänker så.
 
Topp