• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Dynamic..

U

urinvånaren

Guest
T.rex skrev:
urinvånaren skrev:
Tillökning i familjen. 2 välskapta döttrar vikt 45 resp 86 gram. Familjelycka :D

Måste bara få det ur mig.... Omega Dynamic serien är nog något av det vackraste som någonsin gjorts
i klockväg.
Så stort GRATTIS till en underbar samling !!! :D :D :D

Tackar! vad sitter du själv på för något? :D
 
U

urinvånaren

Guest
TomasBc skrev:
urinvånaren skrev:
Jensab skrev:
Hej. Jag kan bidra med en tidig automat. Monterat sitter ett original nos läder jag hittade i en klockverkstad i Nyköping.
/ Jens

Den va riktigt fin! Vet du var man kan köpa läderem till en Dynamic? :D

Snyggt som fan Jensab!

Och grattis till nytillskottet urinvånaren! :) Jag har redan börjat fundera på att släppa min Dynamic, är någon intresserad så hojta till!

Hej Har du fått mitt p.m?
 
U

urinvånaren

Guest
TomasBc skrev:
.. En riktigt trevlig modell som jag fick äran att köpa loss från Charles som f.ö. är en hyvens kille!

Någon som har historia bakom denna modell tillgänglig? Gillar designen och det brutala skicket på den här rackaren! :mrgreen:

Automatisk, quickset, babyblå sekundvisare.. Vad mer kan man begära? :D

IMG_7604_zps721d8b0d.jpg


Hej Tomas! Samma klocka men ny handled, Kanon :D :D
 

Bilagor

  • Omega 1.jpg
    Omega 1.jpg
    41.8 KB · Visningar: 145
Så jäkla coola, vågar man fråga (som nybörjare) ungefär i vilken prisklass en sån här går på?
Och vad skulle man kunna tänka sig att det kostar att laga en krona som är pajj på den samma

Med vänlig hälsning
Tobbe
 

Icaras

Rolex
Så jäkla coola, vågar man fråga (som nybörjare) ungefär i vilken prisklass en sån här går på?
Och vad skulle man kunna tänka sig att det kostar att laga en krona som är pajj på den samma

Med vänlig hälsning
Tobbe
2500-5000kr för standardmodellerna (länk är dyrare) Finns limited editions också som är betydligt dyrare än så :)

Skicka ett pm till rob engström, de kan nog ge dig bild av vad bara kronan kostar samt om de skulle utföra atbetet.
 
Tack för svar Icaras! Ger mig en humm om situationen iaf :) var väl en auktion som slutar idag som var intressant så jag får nog inget svar från Rob idag antar jag :)
Kronan finns kvar men har lossnat, och skicket ser fint ut. Men jag får nog hoppa över denna... jag måste göra min research innan jag går bananas på eBay o.dyl. snart :)
 

KMS

Rolex
Tack för svar Icaras! Ger mig en humm om situationen iaf :) var väl en auktion som slutar idag som var intressant så jag får nog inget svar från Rob idag antar jag :)
Kronan finns kvar men har lossnat, och skicket ser fint ut. Men jag får nog hoppa över denna... jag måste göra min research innan jag går bananas på eBay o.dyl. snart :)

Ett tips är nog att läsa på lite. är också på jakt efter en Dynamic och har insett att det finns en del aspekter att titta på. Finns en del franken och fakes där ute. Inte helt lätt. Men det är nog bättre att köpa en klocka där allt funkar bra än köpa något som kräver reparationer. Lycka till!
 
Topp