• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega eller Breitling

Chillonee

Breitling
Funderar på att köpa ny klocka. Står och väljer mellan en Omega Seamaster 300 eller Breitling Superocean 42-44. Skulle gärna få lite inputs gällande dessa två klockor.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Omega > Breitling.
Skulle dock själv ta steget upp till ex Planet ocean, istället för SMP. Du får ju en PO 2500 för runt samma pris som en SMP.

Håller med här om ändå lite färgad kanske:angel:

Annars kanske en breitling superocean Steelfish med super PRO 2 länk kan kvala in och konkurrera här:)

Stulen bild från google:
image.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Måste säga att jag gillar dom nya superocean iallafall men dom är himla blanka, blingiga eller ja breitling!:)
 

Rearden

Cartier
Super Ocean Heritage är ju riktigt häftiga, har en på kontoret men inte haft läge att säga nått om den än. Men den är ju svår att missa ska man lägga till. SMP kan jag tycka är lite tråkig om än ett tryggare val.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Omegan är inte så dum men jag hade nog ändå lutat åt Breitling. Det är något lite äventyrligt över särskilt de lite äldre modellerna. Tyvärr har Breitling i mitt tycke varit inne i en mörk period där jag inte alls gillar Atari-siffrorna men man börjar sakta komma tillbaka med mer klassisk design. En Superocean heritage är t.ex. riktigt trevlig!

Lite stämningshöjare:

:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Heritage eller smp säger jag. Ett tips är att prova båda vid samma tillfälle i butik innan du handlar Breitlings brukar vara väldigt tjocka och den vanliga superocean är väl 16mm hög?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Jag måste nog rösta på en SMP :)
I min mening ska brietling va uppe i luften och flyga (aka inte dykarklockor) men om man ska ner i djupet är omega ett mer passande valbar de två.

Men det är bara jag ;)

Lycka till i ditt val!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
1. PO
2. Superocean. Riktigt läcker på Mesh.

Smp känns lite 90-tal. Speciellt med den gamla länken. Sorry alla Smp ägare...
 
SMP 300. Brietling som märke säger dörrvakt/förort för mig, av någon anledning.

Förort? Kan du vidareutveckla det? Det är ungefär som att säga att Rolex är gangstarap likaväl är det sjukt många här som har det! Riktigt trött på att breitling ska associeras med dörrvakt jag har aldrig sett någon dörrvakt med breitling
 
Topp