Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Genéve

Diskussion i 'Vintage' startad av MalmöKlockarn, 15 januari 2015.

1. MalmöKlockarn
    Trådstartare

MalmöKlockarn Bonde

Från:
    Malmö
    Så jag var ute och tittade runt då jag fann detta renoveringsobjektet: något jag reagerade på var placering av modellnamnet.

Första gången jag ser en Geneve klocka med modellnamnet precis under "Omega". Något ni varit med om?

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Nej, aldrig sett vad jag kan minnas. Brukar stå "automatic" om nåt står precis under Omega. Har ev sett det på nån modell med subsekund, men inte med centrumsekund...
    Den ser ut att vara en tidig modell, kanske förklarar saken?

3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Seamaster logo på baksidan ? tyckte jag mig se . Kan det ha stått seamaster där nere men är borta nu ?

4. MalmöKlockarn
    Trådstartare

MalmöKlockarn Bonde

Från:
    Malmö
    Stämmer att det är en seamaster logga baktill. Kan vara förklaringen att det är en tidig model. Ville bara se med er här om någon stött på det, en första gång för mig:)